برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تمامی اقامتگاه‌های گردشگری مازندران تعطیل است

سیف الله فرزانه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون در سومین هفته تعطیلی مجموعه های گردشگری مازندران در پی شیوع ویروس کووید – 19 یا کرونا به سر می بریم و هیچ واحد اقامتی و پذیرایی اکنون پذیرش ندارد. 

وی با بیان اینکه مسافرات به استان مازندران اکنون اقدامی بیهوده است ، گفت: مازندران در شرایط فعلی امکان میزبانی از گردشگران و مسافران را ندارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه مردم با مسافرت خود در تشنج عمومی ایجاد نکنند ، گفت: بهتر است مردم مسافرت های خود را به زمان دیگر موکول کنند و تا عادی شدن شرایط در خانه های خود بمانند. 

فرزانه بر تعطیل بودن تمامی مراکز کردشگری تا پایان سال تاکید کرد و با اشاره به نظارت و ساماندهی خانه مسافر ، افزود  با همراهی نهادهای انتظامی، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی، تبلیغات و تابلو های خانه های استیجاری در سطح شهر و جاده های بین راهی جمع آوری شده است.

واحدهای متخلف پلمپ می شوند

مدیرکل میراث فرهنگی همچنین به برخورد با متخلفان اشاره کرد و تاکید کرد: واحدهایی که از ممنوعیت پذیرش مسافر تخطی کنند ، با پلمپ و لغو پروانه فعالیت مواجه خواهند شد. 

وی افزود: برخورد  با متخلفین جدی و بدون هیچ چشم پوشی صورت خواهد گرفت و هشداری نیز در کار نخواهد بود. 

فرزانه همچنین به همکاری مجموعه های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: با همراهی خوب سرمایه گذاران و بهره برداران تاسیسات گردشگری و براساس مصوبات قرارگاه پدافند زیستی این تعطیلی ادامه خواهد داشت.

  ماندگاری ویروس کرونا در آسانسور پس از سرفه

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از مردم خاست تا در شناسایی واحد های پذیرایی متخلف ب یگان های حفاظت همکاری کنند و گفت: مردم می توانند از هر کجای مازندران از طریق شماره تلفن 33391007 با پیش شماره 011 به صورت شبانه روزی هرگونه اقامت در واحدهای پذیرایی را گزارش کنند

بنابر گزارش اداره کل میراث فرهنگی مازندران تاکنون بیش از پنج هزار بازرسی از واحدهای گردشگری و پذیرایی استان انجام شد و این بازرسی ها تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت. 

گفتنی است در حال حاضر بیش از سه هزار و 500 مجموعه گردشگری تفریحی ، اقامتی و پذیرایی در سراسر استان وجود دارد و حجم سرمایه گذاری در صنعت گردشگری مازندران به بیش از 20 هزار میلیارد تومان می رسد. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)