برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ادعای محققان دانشگاه آکسفورد درباره میزان ابتلا به کرونا در انگلیس

«سانترا گوپا» استاد اپیدمیولوژی (همه‌گیری) که ریاست این تحقیقات را برعهده داشت به نشریه فایننشال تایمز گفت: تائید نتایج به‌دست آمده به این معناست که از هر یک هزار مبتلا به کرونا کمتر از یک نفر نیاز به درمان در بیمارستان داشته اند.

وی بر همین اساس خواستار آغاز تحقیقات گسترده سرم‌شناسی (serological surveys) شد تا میزان شیوع این ویروس در سراسر کشور اندازه گیری شود.

آزمایش‌های سرم‌شناسی اغلب بر این اساس استوارند که به‌جای یافتن آنتی‌ژن یا عامل بیماری‌زا در بدن، آسان‌تر است که پاسخ اختصاصیِ بدن به آنتی‌ژن (پادتن (آنتی‌بادی)) ویروس جستجو شود. بر این اساس بالا بودن سطوح پادتن در خون نشانهٔ مواجههٔ فرد با ویروس تلقی می‌شود.

به گزارش فایننشال تایمز، تحقیقات دانشگاه آکسفورد مبتنی بر این نظریه است که احتمالا ویروس کرونا تا حداکثر اواسط ژانویه (اواخر دی) به انگلیس رسیده و به صورت پنهان به افراد سرایت کرده تا نخستین مورد ابتلا اواخر ماه فوریه (اواسط اسفند) اعلام شد.

این نتایج با تحقیقات هفته گذشته دانشگاه ایمپریال کالج لندن در این زمینه که بر سیاست‌های دولت تاثیر گذاشت و به اعلام مقررات منع رفت و آمد در انگلیس منجر شد، متفاوت است. این شیوه در راستای تائید سیاست ایمنی گله‌ای است که شیوع کرونا زمانی متوقف می‌شود که افراد جامعه به اندازه کافی نسبت به این ویروس ایمن شده اند.

دولت بوریس جانسون دو هفته پیش از اجرای این سیاست (ایمنی گله‌ای) که البته به صورت علنی هم اعلام نشد، دست کشید و خواستار بسته شدن مکان‌های عمومی در سراسر انگلیس شد.

با این حال نتایج تحقیقات دانشگاه آکسفورد به این معناست که انگلیسی‌ها در دو ماه گذشته در معرض کرونا قرار گرفته و به گفته فایننشال تایمز اگر آزمایش‌ها هم این مساله را تائید کند احتمالا مقررات منع رفت و آمد زودتر از موعد برداشته می‌شود.

  دانلود آهنگ نزاری دور بشی و من دلم تنگ بشه یوسف زمانی

محققان دانشگاه آکسفورد با همکاری استادان دانشگاه کمبریج و کنت، خواستار آغاز هرچه سریعتر آزمایش‌های سرم‌شناسی از مردم هستند تا بتوانند ادعای خود را اثبات کنند. آنها امیدوارند تا آخر هفته جاری مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت کسب و نتیجه نهایی را در چند روز آینده اعلام کنند.

این ادعا درحالی مطرح شده که آمار ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در انگلیس روز به روز در حال افزایش است و دولت پیش بینی می کند این تعداد در روزها و هفته‌های آینده به شکل سرسام‌آوری افزایش پیدا کند.

نخست وزیر انگلیس دوشنبه گذشته با اعلام وضعیت اضطراری از مردم این کشور خواست برای مقابله با کرونا از خانه بیرون نروند.

۲۰۲۳

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)