برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

درخواست کشورهای منطقه برای کیت‌های ایرانی تشخیص کرونا

این شرکت دانش بنیان و جهاد دانشگاهی طی روزهای اخیر موفق به طراحی و ساخت کیت تشخیصی کرونا شدند که پس از اخذ مجوز و تایید انستیتو پاستور ایران، این محصول ایرانی وارد بازار داخل شده است.

وحید یونسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش اظهار داشت: اگر تولید ما بیش از نیاز کشور باشد، مازاد محصول را به کشورهای دیگر صادر می‌ کنیم.

وی به سایر تولیدات این شرکت دانش بنیان اشاره کرد و گفت: ما نزدیک به ۶۰ محصول تشخیصی تولید و روانه بازار کردیم، ما سابقه صادرات محصولات را داریم و این محصولات را به ۲۰ کشور دنیا صادر کرده‌ایم.

یونسی افزود: سبد محصولات این شرکت شامل کیت های تشخیص HIV، هپاتیت، هورمونی و مارک‌های سرطانی، تست های دیابتی بوده که بخشی از آنها را صادر می‌کنیم.

مدیر توسعه کسب و کار شرکت دانش بنیان پیشتاز طب زمان ادامه داد: در برنامه تحقیق و توسعه این شرکت، تولید غربالگری سرلوژی کرونا با استفاده از نمونه خون را در دست اقدام داریم.

وی افزود: این کیت ها در برنامه غربالگری بیماری کرونا و بررسی وجود بیماری فعال یا سابقه ابتلا به کرونا  مورد استفاده قرار می گیرد که امیدواریم تا ۲ هفته کنترل کیفی و تولید این کیت هم به سرانجام برسد.

یونسی بیان داشت: زمان انجام این تست حدود یک ساعت است، دقت و صحت آن بالاتر از کیت‌های تشخیص سریع کرونا بوده که اخیرا با گزارش نتایج کاذب در بعضی کشورها همراه بوده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده خیلی نزدیک، زمان و صحت انجام تست های تشخیصی و غربالگری تولید شده توسط کمپانی‌ها بهبود چشمگیری داشته باشند.

  جهانگیری: کالاهای اساسی در هر شرایطی تامین خواهد شد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)