برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

رسیدن به مرحله خاموشی اپیدمی کرونا به جدیت مردم و دولت بستگی دارد

حمید سوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مقابله با کرونا هنوز تمام نشده است، افزود: روند مقابله با این بیماری باید ادامه داشته باشد و مردم همچنان از خودشان، اطرافیانشان، شهر و کشور مراقبت کنند.

وی با تاکید بر لزوم جدیت مردم در رعایت موارد خودمراقبتی و پیشگیرانه و همچنین توجه به پروتکل‌های جهانی در کنترل و مدیریت این بیماری، اظهار داشت: هر لحظه ممکن است با بی‌توجهی مجددا به نقطه اول، بیماری برگردیم.

جلوی شتاب ابتلا و مرگ ناشی از کرونا گرفته شد

سوری اظهار داشت: با مداخلات موثر و جدی و هچنین همراهی مردم جلوی شتاب ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کرونا در کشور گرفته شده است.
اپیدمیولوژیست و عضو ستاد مدیریت کرونا افزود: ثبات و پایداری در روند تعداد مبتلایان، بستری‌ها در بیمارستان‌ها و فوتی‌ها، نشان می‌دهد که مداخلات موثر و جدی در کشور و همراهی مردم با این برنامه‌ها، پاسخ داده و مراقبت‌های درمانی هم نسبت به روزهای ابتدایی اپیدمی بهتر شده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا روند بیماری در استان ها کاهش یافته است، توضیح داد: آمارها نشان می دهد در بیشتر استان ها روند کاهشی هم در فوتی‌ها و هم در بستری داشته‌ایم، اما هنوز در برخی شهرها روند بیماری رو به افزایش است.
سوری ادامه داد: این موارد به هیچ وجه به این معنی نیست که مشکل رفع شده و مردم می توانند به زندگی عادی خود برگردند؛ بلکه به معنی آن است که بی‌راهه نرفته‌ایم.
وی افزود: درحال حاضر برای مثال روند اپیدمی در خراسان رضوی در حال افزایش است و قطعا سفر به آن استان یا از آن استان، می‌تواند درصد تماس‌ها را افزایش داده و اپیدمی را گسترش دهد. در خود آن استان هم محدودیت‌ها باید خیلی جدی‌تر اعمال شوند.

  احیای چشمه سورت و چالش‌های اداری و اجتماعی سرمایه‌گذار

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کاهش روند ابتلا موثر بود

عضو ستاد مدیریت کرونا در پاسخ به این سوال که آیاطرح فاصله گذاری اجتماعی در کاهش روند ابتلا موثر بوده است، گفت: قطعا این طرح در کاهش روند بیماری موثر بوده است. البته من علاقمندم اسم این طرح را فاصله‌گذاری فیزیکی بگذاریم.
سوری ادامه داد: اگر بتوانیم حدود ۷۰ درصد مردم را از تماس با افراد آلوده یا مشکوک به ابتلا مصون نگه داریم، می توان این بیماری را مهار کرد. در آن صورت حدود ۲ هفته لازم است تا به مرحله کنترل اپیدمی وارد شویم.
اپیدمیولوژیست و عضو ستاد مدیریت کرونا افزود: در حال حاضر به نظر نمی رسد ۷۰ درصد مردم از تماس مصون باشند و علتش عدم رعایت برخی افراد جامعه است.
وی مهمترین اقدام برای پیشگیری و مهار بیماری را در خانه ماندن اعلام کرد و گفت: دولت نیز باید، برای پیشگیری از بروز مشکلات معیشتی مردمی که برای مهار کرونا در خانه مانده‌اند، تلاش کند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)