برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

خریدتضمینی مرغ با وزن ۲۲۰۰ گرم در محدوده زمانی مشخص

به گزارش دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «حسن عباسی معروفان» در رابطه با ابراز نارضایتی برخی مرغداران از نحوه خرید مرغ در بعضی استان‌ها، افزود: از این میزان ۱۲ هزار تن آن را از اول فروردین تا به امروز (هجدهم فروردین ماه ۹۹) خریداری کرده‌ایم و این میزان خرید در شرکت پشتیبانی امور دام بی‌سابقه بوده است.

وی اظهارداشت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور مسئول خرید مرغ تا وزن یک هزار و ۸۰۰ گرم است و برای حمایت از تولیدکنندگان تا  ۲۱ فروردین ماه اجازه خرید مرغ تا وزن دو هزار و ۲۰۰ گرم را صادر کردیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با تاکید براینکه شرکت مرغ با وزن چهار کیلوگرم را خریداری نمی کند گفت: ما مرغ های دارای سایز مصوب را خریداری و پول آنها را به صورت نقد پرداخت می‌کنیم.

صادرات مرغ بدون پرداخت عوارض 

عباسی معروفان با اشاره به جلسه امروز ستاد تنظیم بازار، افزود: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار مصوب شد که برای شرکت پشتیبانی امور دام کشور نقدینگی تا  دو هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان تأمین شود و بر اساس این نقدینگی، پشتیبانی امور دام موظف است، بالاتر از میزان ذخایر استراتژیک هم مرغ مازاد را از مرغداری ها خریداری کند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: مصوبه دیگر ستاد تنظیم بازار صادرات مرغ  بدون پرداخت عوارض و عدم واردات مرغ در سال جاری است.

عباسی معروفان ادامه داد: همچنین ارز نهاده‌های دامی هم مطابق سال گذشته تامین خواهد شد و بخش خصوصی هم می‌تواند جو، ذرت و کنجاله سویا را مانند سال گذشته تامین و وارد کند.

  دانلود آهنگ سینا سرلک یار منی

وی گفت: جوجه‌ریزی مطابق سال گذشته و طبق برنامه‌ریزی معاونت امور تولیدات دامی انجام خواهد شد و هیچ مشکلی در تولید و توزیع مرغ وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مرغی توسط شرکت پشتیبانی امور دام وارد بازار نشده است افزود:  این شرکت مرغ را تا قیمت ۱۲ هزار  و ۹۰۰ تومان از مرغداران خریداری می‌کند اما برای جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان، هیچ مرغی را وارد بازار نکرده است.

عباسی معروفان ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام بیش از وزن مصوب شده توسط ستاد تنظیم بازار هیچ مرغی را خریداری نخواهد کرد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)