برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نیازمند بسته دوم حمایتی از سوی دولت هستیم

جمشید حمزه زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره جلسه بررسی مشکلات صنعت گردشگری با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، علی اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشری و صنایع دستی، عبدالنااصر همتی رییس بانک مرکزی برگزار شد، گفت: ضررهای دیگر ناشی از تعطیلی بیش از ۸۰ درصد هتل ها و مراکز اقامتی و کاهش ضریب اشغال هتلهای فعال به کمتر از ۳ درصد است. با این حساب هتل ها در اسفند ۹۸ حدود یک هزار میلیارد و در فروردین ماه ۹۹، حدود دو هزار میلیارد تومان ضرر دیده اند.

حمزه زاده در این باره گفت: بر اساس آمار ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در گردشگری شاغل هستند، در صورت چاره جویی نکردن، با بیکاری گسترده مواجه خواهیم شد.

وی افزود: پیشنهاد شد به جای تعدیل گسترده نیروی انسانی و استفاده آن ها از حق بیمه بیکاری (به دلیل جلوگیری از آثار روانی و منفی مترتب بر آن) بیمه بیکاری در زمان اشتغال و در قالب حقوق، توسط دولت پرداخت شود.

حمزه زاده همچنین از معاون اول رییس جمهور خواست هتل‌ها را از پرداخت حق بیمه کارکنان در طول مدت بحران، معاف کند و بخشودگی کامل حامل های انرژی تا پایان امسال درنظر بگیرد.

رئیس جامعه هتل‌داران ایران همچنین تدوین بسته حمایتی دیگری برای گردشگری شد و گفت: تسهیلات ۱۲ درصدی اعلام شده چندان تاثیری بر حل مشکلات مراکز اقامتی ندارد، در جلسه مذکور پیشنهاد شد تسهیلات ارزان قیمت با بهره کمتر و دوره تنفس یکساله (حداقل پنج ساله) و بدون دردسر های بانکی پرداخت شود. همچنین درخواست شد اعمال معافیت های صد در صدی مالیاتی برای طول یک سال درنظر گرفته شود.

  آوار کرونا بر صنعت مرغ مازندران

وی با بیان این که معافیت‌های اعلام شده برای دوران کرونا فاقد هرگونه اثر است چرا که هتل ها عملا در این دوره تعطیل هستند و اعلام معافیت برای آن ها، کاربردی ندارد و لطفی نشده است.

حمزه زاده با تکرار پیشنهاد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی درخواست کرد که برای سفرهای داخلی کارکنان دولت در پسا کرونا، تسهیلاتی اختصاص داده و حداقل دو دوره تعطیلات برای مردم درنظر گرفته شود.

کرونا و آخرین اطلاعات درباره آن

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۱نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۶۰۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: بر اساس گزارش قطعی دانشگاههای علوم پزشکی و نتیجه ۱۸۹ هزار و ۷۹۰ آزمایش از ۹۵ آزمایشگاه تشخیصی از ظهر 16 فروردین تا ۱۷ فروردین تعداد ۲۴۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران قطعی شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۲۲۶ مورد رسید.جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۲ هزار و ۱۱ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)