برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

اینترنت رایگان در اختیار اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران قرار نگرفت

امید فاطمی روز سه شنبه در گفت‌وگویی که به صورت مجازی با رسانه‌ها از طریق شبکه الکترونیکی دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش‌ها و پیگیری‌های لازم را برای خدمات اینترنت در زمان آموزش مجازی دانشگاه ها انجام داد اما هنوز این تلاش‌ها به سرانجام نرسیده است.

وی گفت: البته اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، از طریق اتصال تلفن همراه دانشجویان و اساتید به سامانه آموزش الکترونیک، از هفتم اسفندماه ۹٨ یک سوم هزینه اینترنت را تخفیف دادند.

رییس مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران در خصوص همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با دانشگاه ها اظهار داشت: این وزارتخانه برای اینترنت خانگی ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان در نظر گرفت که متاسفانه از هفتم فروردین این حجم اینترنت رایگان دیگر تمدید نشد.

رییس مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: از نخستین روز سال ۹۹ تا ۱۳ فروردین ماه، ۷۰ کلاس در روز به صورت مجازی برگزار شد که با جدیت بیشتر اساتید این عدد به ۷۵۰ کلاس آنلاین مجازی در روز رسید.

وی ادامه داد: در روز ۱۷ فروردین ماه ۱۰ هزار کاربر در سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه حضور داشتند که این نشان از روند رو به رشد آموزش های الکترونیکی دارد.

فاطمی خاطرنشان کرد: به زوی سامانه آموزش الکترونیکی جدید با نام «بیان» در دانشگاه راه اندازی می شود تا فیلم ها و درس های آموزش غیرحضوری اساتید در این سامانه بارگذاری شوند.

محمد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه ۱۸ فروردین در گفت و گویی زنده در شبکه اجتماعی اینستاگرام، گفت: توسعه vdsl تهران از دیروز آغاز شده و روزی ۱۰ هزار مشترک در مخابرات و شاتل این خدمت را دریافت کرده‌اند. دیگر اپراتورها نیز به همین سمت حرکت خواهند کرد. اقدام آخری که در این خصوص انجام دادیم ارتقای رایگان سرعت اینترنت برای تمامی کاربران اینترنت خانگی تا سقف ۱۶ مگابایت است که از روز گذشته اجرایی شده است. ضمن این که از وزارت علوم خواسته‌ایم تا سایت‌هایی را که برای آموزش مجازی دانشجویان در نظر گرفته‌اند، به ما اعلام کنند تا اپراتورها ترافیک آن سایت‌ها را برای کاربران رایگان در نظر بگیرند.

  آخرین وضعیت خودروهای ترخیص شده از گمرک

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)