برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی به‌صورت آنلاین صادر می‌شود

به گزارش میراث آریا، روش اینترنتی درخواست گواهی‌نامه بین‌المللی رانندگی که از سال ۹۲ به‌منظور فراهم کردن رفاه حال مشتریان و متقاضیان راه‌اندازی شده است، اکنون با شیوع ویروس کرونا در کشورمان و به‌منظور پیشگیری از ابتلای هم‌وطنان به کووید ۱۹ بیش‌ازپیش از سوی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی پیگیری و انجام می‌شود.

این اقدام در راستای هم‌افزایی با سازمان‌ها و نهادهای مختلف در مهار و مبارزه با ویروس کرونا همزمان با پایان تعطیلات نوروز ۹۹ از سر گرفته‌شده و متقاضیان می‌توانند بدون نیاز به تردد در شهر و تنها پس از مراجعه به وب‌سایت رسمی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به نشانی www.taci.ir یا لینک مستقیم https://idp.taci.ir/ با تکمیل فرم و بارگذاری مدارک مربوطه درخواست خود را ثبت کنند.

پس از ثبت‌نام متقاضیان، صدور گواهی‌نامه بین‌المللی رانندگی آغاز و پس از تحویل به شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، به نشانی درج‌شده در فرم درخواست ارسال می‌شود. این اقدامات به بازه زمانی ۷ تا ۱۰ روز کاری نیاز دارد.

بر اساس معاهدات سازمان ملل، گواهی‌نامه‌های رسمی بین‌المللی رانندگی یک و سه‌ساله خودرو و موتورسیکلت در هر کشور فقط توسط کانون‌های اتومبیلرانی عضو فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) و با مجوز این فدراسیون عرضه می‌شود.

اخبار کرونا در ایران

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۶۴ هزار و ۵۸۶نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۱ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۹۹۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه (۲۰ فروردین) درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و جان باختگان ناشی از آن بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بر اساس گزارش بیش از ۹۰ آزمایشگاه در دانشگاههای علوم پزشکی کشور تعداد ۱۹۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور به طور قطعی شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۴ هزار و ۵۸۶ نفر رسید.

  مرحله اول بزرگ‌ترین رویداد دانشجویی به کرونا اختصاص یافت

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تعداد کل جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۹۹۳ نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۹ هزار و ۸۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: ۳۹۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تا کنون ۲۲۰ هزار و ۹۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور افزود: امیدوارم به برکت وجود مبارک حضرت ولی عصر(عج) و مدد الهی ظرف روزهای آینده به مرحله کنترل و مهار کرونا برسیم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)