برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ستاری : تولید انبوه کیت تشخیص سریع ویروس کرونا به زودی در کشور

دکتر سورنا ستاری امروز در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت : امروز در این بحران کجا ایستاده‌ایم .

وی بیان کرد: تاکنون صدها پروژه تحقیقاتی برای کشف ماهیت ویروس و رفتار آن تعریف شده و در حال انجام است، بیش از ۲۰۰۰ تست بالینی در قالب ۷۶ پروژه جهت کشف پروتکل‌های درمانی ،داروهای موثر، روش‌های سلول‌درمانی ،استفاده از پلاسمای خون بیماران بهبود یافته و دارو های گیاهی موثر بر بیماری انجام شده است.

وی بیان کرد: بسیاری نتایج  قابل توجهی داشته است و این صدها هزار ساعت کار تحقیقاتی باعث توسعه دانش مقابله با بیماری،حذف داروهای بی تأثیر بر روند بیماری و توسعه سه پروتکل درمان موثر بر بیماری بوده است که نتیجه آن تاثیرات قابل توجهی در کاهش تلفات بیماران بوده است .

مطالعات با مشارکت بسیاری از دانشمندان ، محققین شاغل در پژوهشگاه‌ها ،دانشگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان انجام شده است پروژه های متعددی برای کشف واکسن با مشارکت شرکت ها و پژوهشگاه‌ها در جریان است و ماهیت ژنتیکی ویروس در حال استخراج می باشد.

ستاری بیان کرد: برای تشخیص بیماری خوشبختانه دو نوع کیت با دو روش مختلف یکی برپایی بزاق و یکی  برپایه آزمایش خون در داخل کشور به تولید انبوه رسیده است ، هر دو روش مزایای خاص خود را دارد به زودی خبرهای خوبی را برای تولید انبوه کیت تشخیص سریع اعلام می‌گردد که قابلیت تست در مقیاس چند میلیون در هفته را خواهد داشت .

سامانه‌های هوش مصنوعی به طور وسیعی برای تشخیص بیماری به بازار عرضه شده است و اپلیکیشن های متعددی با هدف پیش‌بینی و پیگیری از ابتلا به بیماری توسعه پیدا نموده است.

  کارگاه صنایع دستی از بنیاد برکت تسهیلات دریافت می‌کنند

وی افزوده :  در حالی که کشورهای پیشرفته با مشکلات جدی در تامین تجهیزات پزشکی و بیمارستانی خود دست به گریبانند در ایران شرکت‌های دانشمندان کلیه محصولات را در داخل تولید کرده اند و تاکنون هیچ گاه بیماری کمبود این تجهیزات از جمله ونتیلاتور، سی تی اسکن، تجهیزات اتاق های آی سی یو و عمل ،اکسیژن ساز بای پپ و… را تجربه نکرده است، تاکنون چندین خط تولید ماسک به بازار عرضه شده و ظرف ۱۵ روز آینده حدود ۴۰ خط تولید جدید داخلی اضافه می گردد .

ستاری بیان کرد: کلیه داروهای مورد استفاده در داخل تولید می گردد ،حتی موارد جدیدی که در لیست دارویی نبوده اند در عرض چند روز توسط شرکت‌ها به تولید آزمایشی و به زودی به تولید انبوه می رسند.

 در حوزه آموزش و سلامت مجازی اتفاقات بی نظیر افتاده است اما هنوز راه زیادی برای همه ما باقی مانده تمامی این موفقیت ها به مدد فرزندان خودتان و جوانان تحصیل کرده این کشور رخ داده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)