برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

زالی: مراجعه به بیمارستان‌های پایتخت در روزهای اخیر افزایش یافته است

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی، امروز پنجشنبه دکتر علیرضا زالی در بازدید از خط تولید مواد ضدعفونی کننده شرکت پاکسان وابسته به صنایع بهشهر، افزود: البته بخشی از این افزایش آمارها ممکن است به خاطر افزایش شتاب غربالگری و بیماریابی از طریق سامانه سیب، سلامت و تماس های ۴۰۳۰ با مردم باشد.

وی ادامه داد: آثار این تغییرات رفتاری در مورد میزان افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه سه هفته بعد و در مورد تعداد فوتی ها یک ماه آینده مشخص می شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران یادآور شد: این بدان معناست که اگر امروز با تغییر میزان جمعیت در سطح شهر رو به رو باشیم نتیجه آن تا دو سه روز آینده تغییری در آمارها ایجاد نمی کند بلکه نتایج آن با تاخیر مشخص می شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران ضمن بازدید از خط تولید مواد ضدعفونی کننده شرکت پاکسان با اشاره به اینکه صادرات محصولات این کارخانه به حداقل رسیده است، خواستار تلاش برای سوق دهی توزیع رایگان بخشی از اقلام ضدعفونی کننده به اقشار کم برخوردار تهران برای مقابله با کرونا شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه تلاشگران صنعت تولید مواد شوینده مشارکت بسیار خوبی در عرصه مسئولیت پذیری اجتماعی داشته اند.

زالی استمرار شبانه روزی فعالیت های این کارخانه در ایام تعطیل و تولید مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز برای مقابله با کرونا از جمله ژل و در عین حال حفظ تولید سایر مواد شوینده مورد نیاز برای مصارف بهداشتی خانگی را از نقاط قوت این شرکت عنوان کرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران همچنین حداقل استفاده از نیروهای انسانی و افزایش استفاده از ظرفیت های ماشینی برای رعایت استاندارهای بهداشتی را در این کارخانه اقدامی بسیار مطلوب توصیف کرد.

  فروش ۸۳۰ میلیارد تومانی شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های ایران ساخت

زالی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش شبانه روزی نیروهای این کارخانه از جمله مدیران و کارگران ادامه داد: پیش از این مجموعه تولیدات این شرکت به ۲۷ کشور دنیا صادر می شد که خوشبختانه در حال حاضر صادرات این تولیدات برای به تامین نیازهای داخل کشور به حداقل رسیده است.

وی همچنین با اشاره به بازدید از انبارهای این کارخانه اظهار کرد: خوشبختانه امکان استمرار تولید با ظرفیت بالا به اندازه مکفی وجود دارد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران افزود: خوشبختانه در هفته های اخیر شاهد بودیم که بخشی از تولیدات این کارخانه از جمله صابون های کوچک و مواد ضدعفونی کننده در حجم های پایین به صورت رایگان در اماکن عمومی پرتردد در اختیار مردم قرار گرفته است.

زالی خواستار تلاش برای توزیع رایگان محصولات بهداشتی به اقشار کم برخوردار تهران شد و یادآور شد: با این اقدام می توانیم در حالی که برخی از مردم در شرایط اقتصادی دشواری قرار دارند برای مقابله با ویروس کرونا این محصولات را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی همچنین کیفیت تولیدات این کارخانه را که روزانه حدود ۱۱۰ تن مواد شوینده و ضدعفونی کننده تولید می کند، استاندارد توصیف کرد.

زالی درباره وضعیت اپیدمی کرونا در استان تهران توضیح داد: علاوه بر منحنی پیش بینی کرونا که در تمام دنیا وجود دارد، در تهران تردد های غیرضروری، بازگشت مسافران نوروزی و حجم قابل توجه جمعیت درون شهری باعث تکانه های سینوسی شکل شده و پیش بینی ها و تحلیل های آماری را با مشکلاتی رو به رو می کند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)