برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۶ محصول تشخیصی درمانی کرونا دانشگاه شهید بهشتی به تولید انبوه می‌رسد

دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یکی از دانشگاه های بزرگ کشور بخشی از اعتبارات و فعالیت های پژوهشی خود را برای جستجوی راهکارهای پیشگیری و درمان بیماری کووید-۱۹ اختصاص داده است و طرح‌های متعددی را در مورد ساخت قطعات و لوازم بهداشتی از قبیل ونتیلاتور، ماسک، لوازم و مواد ضدعفونی کننده و داروهای گیاهی دارای مجوز و TRL بالا و همچنین بررسی و مدل سازی توسعه ویروس کرونا و سایر ویروس ها را به مرحله اجرا درآورده است.

 مردم ایران به نیکوکاری شهرت دارند

رییس دانشگاه شهید بهشتی روز دوشنبه در مراسم امضای «تفاهم نامه فی مابین این دانشگاه و بنیاد نیکوکاری جمیلی» اظهار داشت: از زمانی که این ویروس در چین مطرح شد، پژوهش های پژوهشگران دانشگاه آغاز شد.

سعدالله نصیری قیداری ادامه داد: بنیاد نیکوکاری جمیلی از ۲۰ پروژه بازدید کرد و هدف از این تفاهم نامه به نتیجه رسیدن طرح ها است.

وی تصریح کرد: دانشگاه شهید بهشتی نقش و سهم خود را در این ایام سخت به خوبی ایفا کرده است و ملت ایران در تاریخ به نیکوکاری مشهور است. این بنیاد حمایت مالی خود را از ۶ پروژه اعلام کرده است و دانشگاه نیز بخشی از بودجه های خود را به این کار اختصاص داده است.

به گفته نصیری قیداری، تمامی سود مالی حاصل از تولید انبوه محصولات به دانشگاه شهید بهشتی بازمی گردد.

طرح‌های دانشگاه تا سه ماه آینده وارد بازار می شوند

در ادامه این نشست معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه با توجه به تعطیلات در حال فعالیت بودند و ۶ خوشه فعالیت در حوزه اخلاقی، زیست فناوری، سیاسی، روانشناسی، اقتصادی و سیاسی شکل گرفته است.

بابک شکری در خصوص این طرح ها اظهار داشت: این ۶ طرح عبارت از تولید انواع و اقسام کیت های تشخیصی در بازه زمانی ۲۰ دقیقه، مچ بند پایش سلامت افراد، پارچه های ضد ویروسی، ونتیلاتور، مواد ضد عفونی و ویروسی، دستگاه های مولد اوزون برای ضد عفونی سطوح است که در کارگروه مشخصی تصویب شده است و از یک تا سه ماه آینده می تواند بازار داخلی و بین المللی را پوشش دهد.

  شعله کرونا در خرمن صنایع دستی بوشهر

نمونه های اولیه این طرح ها تولید شده و برای تولید انبوه در انتظار دریافت مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه است. 

همه نیکوکاران و مردم در شرایط فعلی کشور سهیم باشند

سرپرست بنیاد نیکوکاری جمیلی نیز در این مراسم گفت: ما همه چیز را نباید از دولت ها انتظار داشته باشیم با اینکه مسئولیت آنها نیز کم نیست. همه نیکوکاران و مردم باید به سهم خود در این شرایط کمک کنند تا پیروز شویم.

ابراهیم جمیلی اظهار داشت: بشریت باید از علم برای رفاه خود استفاده کند و شاید این ویروس یادآوری کرد که ما علم را در مسیر اشتباه به کار گرفته بودیم.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان به سرنوشت مردم بی تفاوت نیستند، عنوان کرد: در حال حاضر نیز کشور در شرایط سختی قرار دارد و همه باید به یاری یکدیگر بیایند و باید به مردمی کردن علم کمک کنیم. هم اکنون عملا پیوند صنعت و دانشگاه در حال شکل گیری است و مردم این پیوند را در آینده نزدیک لمس خواهند کرد.

جمیلی عنوان کرد: دنیا این ویروس را تبدیل به فرصت تجاری کرده است و کشور ما می تواند طرح ها را تولید و سپس صادر کند که در این صورت شاهد جهش تولید هستیم. همچنین طرح ها حدود یک تا سه ماه وارد تولید می شوند و آمادگی داریم تا به تولید انبوه نیز برسد.

بنیاد نیکوکاری جمیلی  ۱۳ آبان سال ۱۳۸۶ در راستای گسترش احسان و نیکوکاری و مساعدت از دانش آموزان  و دانشجویان مستعد شکل گرفت و تا به امروز، به همت هیات امنا به فعالیت های بسیار پرداخته است.

 به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد: تاکنون ۶۰۵۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۶ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۳۷۳۹ نفر رسید.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)