برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ربات گام‌برداری «ایران‌ساخت» در اختیار توان‌خواهان ایرانی قرار گرفت

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دستگاه ربات توانبخشی گام برداری از جمله دستگاه‌های است که در کمک به معلولین و بیماران ناتوان حرکتی بسیار سودمند است و  به علت قیمت بالای نمونه خارجی آن، واردات این دستگاه برای بسیاری از مراکز درمانی آسان نبوده است.

اما یک شرکت دانش بنیان ایرانی این محصول را با یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی تولید کرده است.

«امین اسدی» قائم مقام شرکت دانش بنیان تحرک فن آور رباتیک  در این خصوص گفت: ربات توانبخشی آموزش گام برداری به بیماران سکته مغزی، ضایعه نخاعی، ام اس و… و.   کمک می‌کند تا با با گام برداری به تحلیل رفتن عضلات و مفاصل دچار نشوند.

وی با بیان اینکه، این دستگاه در روند بهبود کیفیت زندگی بیماران مغز و اعصاب نقش درمانی موثری  ایفا می‌کند، راه‌بری این بیماران با استفاده از پرسنل انسانی یک عمل بسیار طاقت فرسا و پرهزینه است و این بیماران سال‌ها روی ویلچر بوده‌اند و غالباً نیز از وزن زیادی برخوردار هستند.

اسدی اظهارکرد: نمونه خارجی این ربات نزدیک به ۲۵۰ هزار دلار قیمت دارد و خرید آن برای بسیاری از مراکز درمانی مشکل است که نمونه داخلی طراحی شده، حداکثر با یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی تولید می شود.

وی در ادامه با اشاره به نیاز توان‌خواهان حرکتی به این دستگاه، بیان کرد: به دلیل اینکه بیمه، درمان‌های توانبخشی را پوشش نمی‌دهد، بیشتر مشتریان ما کلینیک‌های خصوصی هستند و این موضوع هزینه قابل توجهی را به خانواده‌های بیماران تحمیل می‌کند.

اسدی می گوید: اگر بیمه‌ها چنین سرویس‌های دانش بنیانی را مورد توجه قرار دهند، به طور حتم مراکز درمان دولتی نیز نسبت به استفاده از چنین فناوری‌های اقبال بیشتری از خود نشان می‌دهند.

  تمدید مهلت ویرایش محل آزمون دستیاری پزشکی تا ۳۰ تیر

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)