برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سامانه «باهم» برای رفع نیاز مراکز درمانی و حمایتی مقابله با کرونا راه‌اندازی شد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی پارک فناوری پردیس، «سید جواد حسینی» رییس هیات مدیره شرکت «رخش شهر» با اعلام این خبر گفت: سامانه «باهم» یک سامانه نیاز سنجی و تامین کالا است که قبلا طراحی شده بود و در زمان شیوع کرونا برای کمک‌رسانی سریع و شفاف به مراکز درمانی و حمایتی راه‌اندازی شده است. این پلتفرم که بر بستر پلتفرم رخش متعلق به شرکت رخش شهر مستقر در پارک فناوری پردیس-ساخته شده است، برای ایجاد ارتباط موثر میان مراکز درمانی و حمایتی با مراکز و اشخاص تامین کننده کالا و همچنین خیرینی که علاقه‌مند به مشارکت مالی در تامین کالاهای مورد نیاز مراکز حمایتی و درمانی هستند، ایجاد شده است.

وی در مورد فرآیند فعالیت این سامانه گفت: این سامانه از سه قسمت اصلی تشکیل شده است. یک قسمت مراکز درمانی و حمایتی که دریافت کننده اقلام پزشکی و سایر نیاز مندی ها، قسمت دوم شرکت ها و اشخاص تولیدکننده و تامین کننده اقلام مورد نیاز مراکز دسته اول و قسمت سوم خیرین و اهدا کنندگان که علاقه مند به مشارکت در تامین این اقلام  هستند.

حسینی در مورد فرآیند فعالیت این سامانه گفت: خلاصه فرآیند اجرایی سامانه شامل مرحله اول، تولید کنندگان و تامین کنندگان، کالاهای قابل عرضه خود را روی ویترین اختصاصی خود با تمام مشخصات مربوطه قرار می دهند، سپس مراکز نیازمند کالاهای مورد نیاز خود را از ویترین تامین کنندگان و تولید کنندگان انتخاب می کنند. فهرست نیازمندی‌ها به همراه اطلاعات مرکز متقاضی در اختیار خیرین قرار می‌گیرد. در مرحله بعد داوطلبان و اشخاص نیکوکار از این فهرست اقلامی را که علاقه مند هستند انتخاب و مبلغش آن را پرداخت می کنند.

رییس هیات مدیره شرکت رخش شهر ادامه داد: اجناس توسط پیک تحویل مرکز متقاضی و رسید رسمی دریافت می‌شود. سپس رسید به همراه خلاصه عملیات در اختیار فرد خریدار قرار می گیرد. در این سیستم برنامه‌ریزی شده است که‌ تمام عملیات به صورت شفاف و با ذکر اطلاعات، روی پلتفرم منتشر و قابل مشاهده همگان باشد، همچنین در صورتی که اقلام مورد تقاضا وجود نداشته باشد، به تمامی تامین کنندگان برای تولید یا تامین آن اطلاع رسانی می‌شود.

  فضای امتحانی کنکور ۲ برابر شد

وی افزود: در این سامانه افراد خیر و نیکوکار در انتخاب نوع کالای اهدایی، مرکز متقاضی و تعداد و مبلغ مورد حمایت کاملا قدرت انتخاب دارند، همچنین یک وب سایت کامل با امکانات معرفی و فروش کالاهای هر مرکز و همراه با پنل مدیریت و آدرس اختصاصی تامین کننده، بطور کاملا رایگان در اختیار تامین کنندگان کالا قرار می گیرد، یک وب سایت اختصاصی با امکانات کامل اطلاع رسانیِ خدمات، اخبار و نیازمندی‌ها نیز در اختیار مرکز متقاضی بطور کاملا رایگان قرار می‌گیرد، همچنین خیرین و نیکوکارانی که نسبت به تامین اقلام مورد نیاز مراکز متقاضی اقدام می‌کنند، در صورت موافقت‌، در سامانه به عنوان عضو باشگاه خیرین کشور معرفی می شوند.

حسینی در مورد میزان مشارکت در سامانه گفت: تا امروز چند بیمارستان، سازمان هلال احمر، آسایشگاه کهریزک و چند خیریه به عنوان مراکز درمانی و حمایتی به عضویت سامانه در آمده و نیازهای خود را ثبت کرده‌اند. مذاکراتی هم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ثبت بیمارستان‌های تحت پوشش‌ آنها صورت گرفته است. چندین نیکوکار داخلی و خارجی از جمله ۱۵ مرکز خیریه هم در سامانه عضو شده‌اند.

وی اظهار کرد: اکنون گروه پشتیبانی ما در حال ارتباط برقرار کردن با تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان کالا است که سریعتر آنها را به عرضه کالاهای مورد نیاز مراکز متقاضی ترغیب کنند. ضمن آنکه اقلام قابل عرضه در این سامانه اختصاصی به کالاهای پزشکی و بهداشتی ندارد و تمام کالاها را شامل می شود.

حسینی ضمن دعوت از همه اصناف، شرکت‌ها و صاحبان صنایع به ویژه تولید کنندگان وسایل بهداشتی و درمانی برای عضویت در این سامانه و عرضه کالاهای خود برای رفع نیازهای مراکز متقاضی اظهار کرد: برای رونق گرفتن کار سامانه «باهم» و کمک‌رسانی هر چه بیشتر و بهتر در حوزه تامین نیازهای درمانی و حمایتی، به کمک اتحادیه‌های صنفی و اتحادیه شرکت‌های لوازم پزشکی نیاز داریم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)