برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

انتقال دانش و پیش‌بینی بازارهای مالی در فضای مجازی

دکتر “عبدالساده نیسی” عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و مدیرکل معاون وزارت علوم، تحقیقان و فناروی از تلاش برای دستیابی به دانشی سخن می‌گوید که بتواند آینده بازارهای مالی را پیش‌بینی کند.

وی با اشاره به این موضوع از تشکیل گروه‌های میان‌رشته‌ای با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف خبر داد تا از این طریق بتوان این دانش اقتصادی را از طریق فضای مجازی به کشور افغانستان هم منتقل کرد.

نیسی از شروع تلاش های علمی و پژوهی برای پیش‌بینی آینده بازارهای مالی خبر داد و گفت: در همین رابطه گروه‌های تحقیقاتی متشکل از «ماشین برلینگ»، «روش‌های عددی»، «فرایندهای تصادفی» و نرم‌افزارهای مهمی چون «مطلب» که در ایران ایجاد شده‌اند، در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند.

وی با تاکید بر امکان انتقال این دانش به افغانستان با استفاده از کلاس‌ها و برنامه‌های مجازی گفت: “برای این منطور می‌توان در دو بخش اقدام کرد. در بخش نخست از طریق «تدریس» کتاب‌های تالیفی در حوزه‌های فنی – مهندسی و علوم پایه (شامل دروس ریاضیات عمومی، معادلات دیفرانسیل و ریاضیات مهندسی) و ریاضیات مالی (شامل مهندسی مالی با استفاده از نرم‌افزار مطلب، درس اقتصاد مالی، مدل‌های ریاضی و روش‌های عددی در مالی) که هر دوی این کتاب‌ها در ایران هم منتشر شده اند.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی بعد از تدریس، دومین بخش را شامل «پژوهش» خواند و افزود: در بخش پژوهش هم می‌توان در زمینه «ریاضیات مالی» و تمام امور مربوط به ریاضیات مالی همکاری داشت.

اما پیشنهاد مشخص وی برا نیل به این هدف، برگزاری «کارگاه‌هایی» برای اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی است تا از این طریق بتوان دانشی را که طی این چند سال در ایران و توسط وی به دست آمده را به کشور افغانستان منتقل کرد.

  کرونا در کیش؛ آغاز محدودیت‌ها از شنبه

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)