برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

دیدار وزیر جهاد کشاورزی با نمایندگان تشکل‌های مرغداری

به گزارش یکشنبه وزارت جهاد کشاورزی، « کاظم خاوازی » در نشست با تعدادی از مدیران عامل تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنعت مرغداری کشور در جریان مسائل، مشکلات و راهکارهای آنان برای توسعه این صنعت، وضعیت تولید و عرضه جوجه یکروزه و گوشت مرغ قرار گرفت.

در این نشست موضوعاتی همچون برنامه ریزی واحد و متمرکز برای تولید، تامین به موقع نهاده‌ها، رونق صادرات و رویکردهای حمایتی از تولید کنندگان این صنعت به بحث و بررسی گذاشته شد.

از نشست وزیر جهادکشاورزی با تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنعت مرغداری کشور اطلاعات بیشتری اعلام نشده است.

در روزهای گذشته ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که نشان می‌داد برخی پرورش‌دهندگان جوجه یک‌روزه اقدام به معدوم‌سازی جوجه‌های مازاد شده‌اند.

«مرتضی رضایی» معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه گفت: به دلیل افت قیمت جوجه‌هایی که در جوجه‌کشی باقی می‌مانند و پس از ۲۴ ساعت از عمرشان دیگر بفروش نمی‌روند، برخی پرورش‌دهندگان جوجه مجبور به معدوم‌سازی جوجه‌های مازاد شده‌اند.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: قرار بود طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار برای کاهش تولید، حجم تخم مرغ نطفه‌دار و تخم مرغ نطفه داری که در دستگاه جوجه کشی قرار می گیرد کاهشی شود یعنی قبل از اینکه به جوجه تبدیل شوند کاهش تولید پیدا کنیم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  فائو تجهیزات مقابله با ملخ صحرایی را در اختیار ایران قرار داد