برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تبعات اقتصادی کرونا بیشتر از لطمات آثار بهداشتی‌

به گزارش روز یک شنبه، روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ولی تیموری در سومین جلسه کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا  که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو در محل معاونت گردشگری تشکیل شد با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر آغاز تردد بین استان‌ها از ابتدای اردیبهشت ماه و ضرورت توجه هوشمندانه به ابعاد اقتصادی این بیماری به موازات رعایت کامل الزامات بهداشتی، افزود: تمهید مقدمات و شرایط لازم برای سفرهای ضروری و کاری مردم از قبیل تهیه بلیت و مراکز اقامتی مجاز در شرایط جدید پیش آمده؛ به طور حتم به روند مدیریت بیماری کرونا در کشور کمک خواهد کرد. 
تیموری تاکید کرد: به هر حال فردی که برای گذران امور شخصی یا شغلی ناگزیر به سفر است؛ باید خدمات استاندارد و تحت نظارتی را دریافت نماید. 
وی در عین حال یادآور شد: مغفول ماندن آثار و تبعات اقتصادی کرونا در شرایط خاص کشور، صدمات و لطمات به مراتب بیشتری از تبعات بهداشتی می‌تواند به دنبال داشته باشد. 
دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از آخرین پیگیری‌های بعمل آمده در کمیته بررسی آثار اقتصادی بیماری کرونا برای حمایت از کسب وکارهای موضوع ماموریت کمیته، از نهایی شدن دستورالعمل پرداخت تسهیلات بانکی و ابلاغ قریب‌الوقوع آن به دستگاه‌ها، ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ارائه خدمات گردشگری منفرد و هوشمندانه به فعالان گردشگری، فراهم شدن بازدیدهای مجازی از بیش از شش هزار جاذبه مهم گردشگری، عدم توقف فعالیت‌های اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و آموزشی گردشگری، درخواست وزارت گردشگری از مراجع ذیربط برای بازبینی و تجدید نظر در فهرست مراکز کسب‌وکار پر خطر و خارج شدن مراکز اقامتی دارای مجوز از این وزارت از فهرست مذکور و همچنین تشدید نظارت‌های تخصصی بر مراکز گردشگری همزمان با تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا برای آغاز تردد بین استان‌ها خبر داد. 
 همچنین  فهرست ده گانه‌ای از پیشنهادات کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی در جلسه دیروز تهیه و برای تایید و ارسال به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اختیار وزیر  میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان رییس کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار گرفت. 
گفتنی است در نشست کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مسئولان مرتبط به عنوان نمایندگانی از وزارت ورزش و جوانان، وزارت راه و شهرسازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم و تحقیقات، وزارت آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و پلیس اماکن عمومی ناجا، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و معاونت‌های تخصصی تابعه وزارت گردشگری حضور یافتند. 

  فرش بانوی کرمانشاهی ثبت ملی شد

کرونا و آخرین اطلاعات درباره آن در ایران

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا به ۵۱۱۸ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۸۲ هزار ۲۱۱ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۵۱۱۸ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. تا امروز ۵۷ هزار و ۲۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۳۴۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: تاکنون ۳۴۱ هزار و ۶۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)