برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۴۱۱۴ نفر در سامانه کیا ثبت نام کردند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم عصر سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اگرچه محدودیت مسافرت بین شهرستان‌ها تمام شد اما همچنان افراد پایش می‌شوند.

مرتضی شیخ زاده افزود:  افراد باید قبل از مسافرت در سامانه کیا ثبت نام کنند  تا زمان ورود آنان مشخص شود.

وی ادامه داد: گیت حاضر در محل برای انجام ثبت نام نیست اما با این حال برای رفاه حال مسافران امور ثبت نام را انجام می‌دهد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با این حال مردم نباید به امید ثبت نام در بندر پُهل، از ثبت نام خودداری کنند.

وی افزود: ثبت نام نکردن در مبدا، ازدحام مسافران در بندر پهل را به همراه خواهد داشت که با توجه به شرایط موجود، خطر انتقال ویروس را در پی دارد.

شیخ‌زاده گفت: فرایند ثبت نام در سامانه کیا حدود ۶۰ ثانیه زمان لازم دارد و ثبت نام در آن به مدیران کمک می‌کند تا برای پایش وضعیت شهرستان اطلاعات کاملی داشته باشند.

وی افزود: اگرچه مجتمع‎های تجاری از آغاز اردیبهشت بازگشایی شدند اما سایت های تفریحی و مکان‌های گردشگری و ژئوپارک همچنان تعطیل هستند و خدمت ارائه نمی‌کنند.

مسافران و گردشگران برای بازگشت به جزیره باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه «کیا» به نشانی « http://qea.qeshm.ir» و دریافت مجوز ورود اقدام کند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

  استانداردهای تولید کود فسفاته بررسی ‌شد

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)