برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

خط تولید بایواتانول به روش تخمیر افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، خط تولید بایواتانول پیرو مصوبات کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس، شرایط حساس کنونی کشور، کمبود مواد ضدعفونی کننده در بازار، ضرورت ورود و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی که در این خصوص توانایی لازم را دارند آغاز به کار کرد.

محققان پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی و اعضای هیات علمی که در این مراسم نیز حضور داشتند، با علمی راسخ در جهت تولید الکل اتیلیک یا بایواتانول که ماده اولیه تهیه مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکی است، تلاش کردند.

تولید الکل بایواتانول با خلوص ۹۰ درجه مناسب برای استفاده تهیه مواد ضدعفونی کننده بر اساس فرمولاسیون پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی (wHo) است.

محققان پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران با استفاده از امکانات موجود در پژوهشگاه در کمتر از ۱۴ روز موفق به راه اندازی خط تولید بایواتانول از روش تخمیر شدند. همچنین فرآیند تخمیر برای تولید بایواتانول مدت زمانی حدود ۸ تا ۱۴ روز زمان نیاز دارد که برای اولین بار در ایران این فرآیند در سریعترین زمان و به کمتر از ۲۴ ساعت کاهش یافت و در حال حاضر با استفاده از این تکنولوژی تولید بایواتانول به حداقل زمان و بیشترین راندمان به تولید هزار لیتر در روز منجر شده است. این ظرفیت قابل افزایش تا سه هزار لیتر در روز است.

فرآیند تولید در سه مرحله، کنترل کیفیت مواد اولیه، کنترل در حین انجام پروسه تولید و کنترل کیفیت محصول نهایی انجام می شود. تولید مواد ضدعفونی کننده پایه آبی و بایواتانول با خلوص بالای ۹۹ درجه در این پژوهشگاه در حال انجام است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  منابع آزمون دستیاری ۹۹ تغییر قابل توجه ندارد