برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

جزییات امتحانات پایان ترم دانشگاه خوارزمی

محمد حسین عبداللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: همان طور که در بخشنامه وزرات علوم آمده است در صورت تصویب و ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر امکان حضور دانشجویان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، امتحانات به صورت حضوری برگزار می شود؛ در غیر این صورت یکی از روش های پیشنهادی وزارت علوم اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه شورای آموزشی دانشگاه خوارزمی تصمیم گیری شد که اگر دانشگاه ها تا زمان بندی تقویم آموزشی مقرر بازگشایی نشود، امتحانات به صورت مجازی و متناوب در قالب آزمون های کوتاه اجرایی و نمره نهایی دانشجویان تعیین شود.

 معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: همچنین برنامه ریزی شده که در صورت صلاح‌دید اساتید، امتحانات به صورت حضوری شهریور ماه برگزار شود.

وی در ادامه توضیح داد: برای برگزاری امتحانات به روش حضوری در صورت اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، طبق تقویم آموزشی در ۲۱ خرداد و یا تیر ماه برگزار می شود؛ در غیر این صورت به دانشکده ها ابلاغ شده تا دروسی که امتحان آنها نیاز به کارگاه عملی، حضور دانشجو و … دارد در شهریور ماه برگزار شود. این اطلاعات و تعداد دروس در حال جمع آوری از دانشکده ها است.

امکان حذف ترم دانشجویان دکتری و ارشد فراهم شده است

عبداللهی در خصوص حضور دانشجویان دکتری در دانشگاه اظهار داشت: دانشجویان دکتری و حتی کارشناسی ارشد در صورتی که برای انجام رساله به آزمایشگاه و کارگاه نیاز دارند، بنا به صلاح‌دید استاد راهنما و رعایت کامل نکات بهداشتی در دانشگاه حضور پیدا می کنند.

  رقابت داوطلبان آزمون فلوشیپ پزشکی در ۷۷ رشته تخصصی

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی در شرایط کرونا خوابگاه ها است، ادامه داد: فقط دانشجویانی که نیاز به محل اقامت ندارند می توانند با نظر و تصمیم گیری دانشکده ها و اساتید به دانشگاه بیایند.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی همچنین تصریح کرد: دانشجویان ارشد و دکتری که پایان نامه آنها به هر دلیلی نیاز به کار میدانی، حضور در برخی مدارس و … دارد و تا اواسط تابستان این شرایط فراهم نشود، می توانند با تصمیم گیری اساتید مربوطه، دانشکده و کمیته ذی ربط حذف ترم کنند.

عبداللهی در خصوص حضور دانشجویان کارشناسی نیز عنوان کرد: دانشجویان در روزهایی که کارمندان شیفت بندی شده‌اند،  می توانند به میز خدمت دانشکده‌ها مراجعه کنند، اما تمامی اساتید و کارمندان از طریق ایمیل نیز پاسخگو هستند.

وی یادآور شد: براساس برنامه ریزی به عمل آمده،‌ تا آنجا که امکان پذیر سات انجام امور دانشجویان در پردیس کرج و تهران دانشگاه خوارزمی به صورت غیر حضوری باشد.

کلاس های درس دانشگاه های کشور هم زمان با شیوع ویروس کرونا متوقف و آموزش های الکترونیکی یا برخط از اسفندماه ۹۸ جایگزین آموزش های حضوری شد. برگزاری الکترونیکی کلاس ها همچنان در دانشگاه ها ادامه دارد اما با اعلام رییس جمهوری و بخشنامه وزارت علوم، حضور دانشجویان دکتری با رعایت پروتکل های بهداشتی در دانشگاه ها بلامانع است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)