برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کرونا ۹۳ درصد تهرانی‌ها را در نوروز خانه‌نشین کرد

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه این نظرسنجی، ۸۸,۶ درصد تهرانی ها اظهار داشتند به مسافرت خارج از شهر نرفته و ۸۵.۹ درصد عنوان کردند که به دید و بازدید اقوام درجه دو و دوستان و آشنایان نرفتند.

در این نظر سنجی که برخی از پاسخگویان بیش از یک گزینه را انتخاب کردند، ۸۳,۸ درصد اظهار داشتند به بوستان ها و تفرجگاه ها و ۸۱.۴ درصد به دید و بازدید اقوام درجه یک نرفته اند.

بر اساس این نظرسنجی، ۷۸ درصد نیز اعلام کردند اصول بهداشتی را در مراجعه به سوپرمارکت و پمپ بنزین رعایت کرده و ۶۸.۲ درصد تاکید بر شستن ۲۰ ثانیه ای دست ها داشتند.

خرید مایحتاج روزمره؛ علت خروج حدود ۷۶ درصد شهروندان

در ادامه این نظرسنجی ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران آمده است که ۷۶,۱ درصد تهرانی ها در پاسخ به این سوال که در حال حاضر خود شما برای چه کارهایی از منزل خارج می شوید؟ خرید مایحتاج روزمره را علت خروج خود از منزل عنوان کردند.

در این نظر سنجی که برخی پاسخگویان بیش از یک گزینه را انتخاب کرند، ۱۷,۴ درصد فعالیت شغلی و ۱۶.۶ درصد مراجعه به داروخانه، درمانگاه یا بیمارستان را علت خروج خود از منزل اعلام کردند.

۱۴,۷ درصد نیز اظهار داشتند که اصلاً از خانه خارج نمی شوند و ۷.۵ درصد نیز امور بانکی، ۵.۰ درصد هواخوری و خیابان گردی، ۰.۷ درصد مهمانی و دورهمی و ۰.۶ درصد نیز آرایشگاه را دلیل خروج خود از منزل عنوان کردند.

۶۲ درصد مردم در صورت تداوم کرونا در قرنطینه خانگی می مانند

  هدفگذاری برای معرفی ۲۰ رقم جدید بذر در کشور

این نظرسنجی اضافه کرده است که ۶۲,۰ درصد مردم تهران اعلام کردند در صورت ادامه ویروس کرونا و شیوع آن در کشور همچنین تداوم تعطیلات تا بهتر شدن وضعیت و کنترل بیماری در قرنطینه خانگی می مانند.

در ادامه نظرسنجی ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، ۳۵,۴ درصد تهرانی ها اعلام کردند با رعایت اصول بهداشتی کارهای روزمره را ادامه داده و ۱.۱ درصد خبر از سفر به شهرهای دیگر دادند.

۸,۹ درصد شهروندان تهران در پاسخ به این پرسش که در صورت رفع محدودیت های اعمال شده و بازگشایی مراکز، با وجود تداوم شیوع کرونا به کدام یک از این مراکز مراجعه می کنید؟ ۷.۶ درصد باشگاه های ورزشی، استخر و ورزشگاه ها، ۶.۲ درصد آرایشگاه ها، ۶.۲ درصد پارک ها و مراکز تفریحی، ۵.۵ درصد اماکن مذهبی و زیارتگاهی و ۳.۴ درصد نماز جماعت و جمعه را انتخاب کردند.

همچنین ۲,۶ درصد شهروندان تهرانی گزینه سایر، ۲.۴ درصد رستوران و کافی شاپ، ۱.۹ درصد سینما، تئاتر، کنسرت و ۰.۷ درصد کلینیک های زیبایی را انتخاب کردند.

در بخش پایانی این نظرسنجی آمده است که ۶۳,۲ درصد شهروندان نیز اعلام کردند در صورت رفع محدودیت های اعمال شده و بازگشایی مراکز با تداوم شیوع کرونا به هیچکدام از این مراکز مراجعه نمی کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)