برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

توسعه یک آزمایش آنتی‌بادی برای ویروس جدید کرونا

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، با وجود این که تاکنون آزمایشات متعددی برای شناسایی محتوای ژنتیکی ویروس جدید کرونا انجام شده است، این آزمایشات معمولا تنها برای تشخیص عفونت حاد کاربرد دارند. اما برای تشخیص نرخ واقعی آلودگی ویروسی و درک صحیح واکنش آنتی‌بادی افراد نسبت به ویروس و همچنین شناسایی افرادی که در برابر آلودگی مجدد ویروسی ایمن شده‌اند، ‌ استفاده از آزمایش‌های آنتی بادی یا سرم‌شناسی ضروری است.
محققان، فرآیند گام به گام اجرای این آزمایش جدید را به همراه جزییات مربوطه در مقاله‌ای منتشر کرده‌اند تا سایر متخصصان نیز بتوانند از آن استفاده کنند. این آزمایش دربرگیرنده توصیف و تصفیه بخش‌هایی از پروتئین کلیدی ویروس جدید کرونا است که در آزمایشات خون به منظور تشخیص وجود آنتی‌بادی‌های ضد ویروس به کار گرفته می‌شوند.
به گفته محققان: «آزمایشات سرم‌شناسی را می‌توان برای شناسایی افرادی که به ویروس آلوده شده‌اند، شدت علایم بیماری و همچنین شناسایی افرادی که در برابر ویروس ایمن هستند و ناقل ویروس محسوب نمی‌شوند، مورد استفاده قرار داد. برای مثال آن دسته از کارکنان بخش بهداشت که در برابر ویروس ایمن هستند، می‌توانند با حداقل ریسک برای خود و همکاران، از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ پرستاری کنند. »
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Current Protocols in Microbiology منتشر شده است.

  اقیانوس‌ها ریه زمین هستند

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)