برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مطالعه پروتکل‌های دارویی کرونا با همکاری چند کشور اروپایی درحال انجام است

شاهین آخوندزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه وآموزش ایرنا اظهار داشت: محققان ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی در کنار جمعی از پژوهشگران خارجی در قالب این طرح درحال تلاش برای معرفی پروتکل های دارویی موثر در درمان کووید ۱۹ هستند.

وی افزود: محققان ایرانی با تمام توان و ظرفیت در حال تلاش هستند تا خدمات بهتری به بیماران ارائه شود.

نمیاد اولین فراخوان امسال را به کرونا اختصاص داد

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با یادآوری این که نمیاد (موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران) اولین فراخوان امسال خود را به کرونا اختصاص داد، گفت: از ششم اردیبهشت امسال فراخوان این موضوع داده شد تا طرح های تحقیقاتی پذیرفته شود.

آخوندزاده ادامه داد: نمیاد ۸ میلیارد تومان به طرح تحقیقاتی از سراسر کشور اختصاص می دهد و به عبارتی از طرح های حوزه کرونا حمایت مالی می کند.

وی به اقدامات این معاونت در حوزه کرونا اشاره کرد و گفت: علاوه بر تحقیق، تولید کیت‌های تشخیصی و کارآزمایی بالینی از مهمترین اقدامات در این زمینه است که برخی از آنها به نتیجه رسیده است.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ۸ شرکت بخش خصوصی که توانایی ساخت را داشتند به منظور تولید کیت تشخیصی کرونا را انتخاب و معرفی کرد که از بین این شرکت ها، ۴ شرکت با حمایت های لازم، موفق به تولید کیت های تشخیصی مولکولی شدند.

آخوندزاده خاطرنشان کرد: یکی از شرکت های دانش بنیان موفق به تولید کیت سرولوژی شدند و این محصول را برای تایید به وزارت بهداشت معرفی کردند.

  گمرک هفته آینده تعطیل نیست 

وی با یادآوری اینکه مطالعات اپیدمیولوژیک این بیماری همپای بقیه مطالعات به پیش می رود، گفت: بعدها از این مطالعات می توان برای پیش بینی سیر بیماری  در آینده استفاده کرد.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، انجام اینگونه مطالعات را ضروری دانست و گفت: اعتبارات نسبتا خوبی برای این بخش اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمارها تاکنون ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۷۱۰ نفر رسید.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)