برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تداوم بحران‌ کرونا در آمریکا؛ ابتلای هزاران کارگر دامداری‌ها در اوج کمبود گوشت

به گزارش روز شنبه شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، شماری از کارگران شرکت تهیه گوشت تیسون فود (Tyson Foods- دومین تولیدکننده گوشت در جهان)، گفته‌اند مسئولان این شرکت حاضر به اجرای ساده‌ترین راه پیشگیری از آلوده شدن به ویروس کرونا که تهیه یک ماسک بود، نشدند.  

این رسانه آمریکایی در گزارش خود اضافه کرد: تاکنون هزارن نفر از کارگرانی که در واحدهای دمداری این شرکت کار می‌کنند به ویروس کرونا مبتلا و حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.  

تارنمای خبری «دیلی میل» نیز در این زمینه نوشت: تاکنون نزدیک به ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران شرکت تولید گوشت تیسون بطور مستقیم به این ویروس آلوده شده‌اند.  

آلودگی ۴۰ درصد کارگران دامداری‌های آمریکا به کرونا
بنابراین گزارش، جواب آزمایش ۸۹۰ نفر از ۲ هزار و ۲۰۰ کارگر شرکت تیسون تنها در واحد دامداری «لوگان اسپورت» (Logansport) در ایالت «ایندیانا» آمریکا، به کووید-۱۹ مثبت بوده، یعنی ۴۰ درصد از کارگران مبتلا به کرونا هستند.  
در ادامه گزارش دیلی میل آمده است: در یک کارخانه گوشت موسوم به «ترایمف فود»  (Triumph Foods) در ایالت میسیور نیز جواب آزمایش ۱۲۰ نفر از کارگران این کارخانه مثبت اعلام شد.  

۲ برابر شدن خطر ابتلا به کرونا در آمریکا
«تونی تامپسون» کلانتر ناحیه «بلک هاوک»  (Black Hawk) ایالت آیوا که یکی از مراکز دامداری مربوط به شرکت تولید گوشت تیسون در آنجا قرار دارد، درباره آلوده شدن کارگران این شرکت به ویروس کرونا به سی‌ان‌ان گفت: این وضعیت نگران کننده‌ای است؛ اکنون با توجه به این مشکل، خطر ابتلا به ویروس کرونا در میان شهروندان این منطقه از آمریکا ۲ برابر شده است.  
براساس این گزارش، نگرانی در میان شهروندان ناحیه بلک هاوک آمریکا نسبت به بازگشایی کسب‌وکار شدت گرفته، شمار مبتلایان به ویروس کرونا اکنون نسبت به هر بخش دیگری از ایالت آیوا بیشتر شده است، اما دونالد ترامپ دستور باز شدن واحدهای تهیه و توزیع گوشت در آمریکا را داده است.

  رمزگشایی از ویروس کرونا؛ کووید-۱۹ کجا متوقف می‌شود؟

به گزارش ایرنا، «جان تیسون» رئیس هیات مدیره این شرکت چند روز پیش در بیانیه‌ای هشدار داد، ما موظف و مسئول در تامین مواد غذیی شهروندان هستیم در حالی که زنجیره تامین مواد غذایی در آمریکا از هم گسسته و این مساله به مانند سلامتی اهمیت دارد؛ این چالشی است که نباید نادیده گرفته شود.  
بزرگترین شرکت تولیدکننده مواد گوشتی در آمریکا همچنین نسبت به ضایع شدن مواد غذایی و نابود کردن میلیون‌ها راس دام به علت وقفه در زنجیره تولید مواد غذایی، بطور جدی هشدار داده بود.  
درهمین حال «جولیت کایم» (Juliette Kayem) دستیار پیشین وزیر امور خارجه آمریکا در زمینه امنیت ملی به این سی‌ان‌ان گفت: چرخه تولید مواد غذایی از دامداری‌ها و زمین‌های کشاورزی، از برداشت محصول تا آماده توزیع به علت همه‌گیری ویروس کرونا دچار وقفه و اختلال شده است؛ کارگران ناگزیر به حفظ فاصله اجتماعی بوده و مراکزی که به این کار مشغول بودند اکنون در بسیاری از ایالت‌های آمریکا بسته شده‌اند.  

کاهش ۲۵.۶ درصد کشتار دام در آمریکا
بنابر داده‌های وزارت کشاورزی آمریکا، حداقل ۷۶۷ هزار راس دام در هفته گذشته برای تامین گوشت در این کشور سلاخی شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهشی حدود ۲۵.۶ درصد همراه بوده است.  
اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده که از این تعداد نزدیک به ۲۴۰ هزار نفر جان باخته و یک میلیون و ۸۱ هزار نفر بهبود یافته‌اند.  
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر گذشته است و تاکنون ۶۵ هزار و ۷۷۶ نفر از ِآنها جان باخته‌اند.  
۲۰۲۳
 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)