برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تولید آزمایشی بذور هیبرید گوجه‌فرنگی و فلفل در کشور

به گزارش یکشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «شکرالله حاجی‌وند» در جلسه ویدیو کنفرانس این معاونت با مدیران استانی اظهارداشت: در زمینه بذور سبزی و صیفی که از طرح های جهش تولید محسوب می‌شود، موسسه تحقیقات علوم باغبانی از سال های قبل کار را شروع کرده و برنامه‌ریزی‌های آن را برای رسیدن به بذر هیبرید گوجه فرنگی و فلفل انجام داده است و تولید آن در دو شهر جیرفت و کرج به صورت پایلوت انجام شده است.

به گفته وی،  هسته‌های اولیه ۳۷ رقم از محصولات باغی تولید شده به اسکرین هاوس منتقل می‌شود تا طی یک برنامه وارد ارقام تجاری دنیا شود.

واگذاری دانش ۱۴۰ رقم به بخش خصوصی و شرکت های کشت بافت 

رییس موسسه تحقیقات علوم باغبانی افزود: با حمایت معاونت باغبانی ۱۴۰ رقم از محصولات باغی را در سال گذشته به شرکت‌های کشت بافت و چهار رقم از گردوهای معرفی شده و دو رقم عناب را هم به بخش خصوصی واگذار کردیم.

حاجی‌وند با اشاره به این که ۵۱ رقم جدید محصولات باغی تاکنون معرفی شده است، اظهارداشت: یک تفاهم‌نامه با دفاتر میوه‌های سردسیری و گرمسیری منعقد شده است تا ۱۴ رقم مرکبات و میوه‌های گرمسیری به استان ها برای تکثیر ارسال شود.

وی با اشاره به استفاده از آب سبز و گیاهان کم آب بر برای سال ۹۹ گفت: احداث باغات کم آب‌بر در مناطق پایلوت پیشنهادی استان‌ها در دستور کار ما قرار دارد.

رییس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور بر ضرورت تشکیل یک تیم مطالعاتی برای تغییر اقلیم و مخاطرات طبیعی تاکید کرد.

حاجیوند با اشاره به تولید بذر سبزی و صیفی تصریح کرد: در زمینه بذور سبزی و صیفی که از طرح های جهش تولید محسوب می‌شود، موسسه تحقیقات علوم باغبانی از سال های قبل کار را شروع کرده و برنامه‌ریزی‌های آن را برای رسیدن به بذر هیبرید گوجه فرنگی و فلفل انجام داده است و تولید آن در دو شهر جیرفت و کرج به صورت پایلوت انجام شده است.

  تأکید سازمان جهانی گردشگری بر ضرورت همکاری بین‌المللی کشورها

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)