برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ضرورت جلوگیری از صید غیرمجاز ترال در آب‌های جنوب کشور

به گزارش دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی، « سید پرویز محبی» در نشستی به منظور بررسی و تبیین موضوع صید غیرمجاز ترال در آب‌های جنوب کشور که با حضور فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزیان، مدیران ستادی و سه استان ساحلی (بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان) به صورت ویدئوکنفرانس در محل سازمان شیلات ایران برگزار شد، گفت: محافظت از ذخایر منابع آبزی با وجود تجهیزات و نیروی انسانی توسط یگان حفاظت از آبزیان انجام می‌گیرد و آنان از تمام توان خود برای این امر استفاده می‌کنند، اما متاسفانه همچنان شاهد آمار نگران کننده صید غیرمجاز هستیم.

وی افزود: در مورد صید ترال، به دلیل آثار تخریبی و زیست‌محیطی که این روش صید در بستر دریا و ذخایر آبزیان دارد این امر بسیار نگران کننده‌ است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران  خاطرنشان کرد: صرف نظر از صیادانی که مجوز صید ترال دارند و در چارچوب قوانین و ضوابط، اقدام به صید می‌کنند، دغدغه اصلی ما مربوط به شناورهایی است که مجوز صید ترال ندارند و خارج از قوانین و مقررات صید می‌کنند، بنابراین لازم است کنترل و نظارت وسیع‌تری اعمال شود.

به گفته محبی، باید بدانیم شناورهایی که از سوی سازمان شیلات مجوز صید دارند اما بدون رعایت ضوابط در مکان‌های دیگر صید می کنند، آیا از سوی دریابانی مورد کنترل و نظارت قرار می گیرند یا خیر.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  دیپلماسی بخش خصوصی علیه تحریم در بحران کرونا