برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ در بازار به ۸ هزارتومان رسید

«مهدی یوسف‌خانی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: در پی شیوع بیماری کووید – ۱۹، کاهش ۵۰ درصدی تقاضا، پایین بودن حجم صادرات و تعطیلی رستوران ها ، تالارها و هتل‌ها موجب افت قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ شده است .

وی با بیان اینکه کاهش قیمت گوشت مرغ به ۱.۵ تا دو ماه اخیر برمی گردد، اظهارداشت: افت قیمت تخم مرغ از اواسط هفته گذشته شروع شده و همچنان روند کاهشی به خود گرفته است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران بخشی از این مشکل را نبود خریدار در بازار صادراتی عنوان کرد و گفت: با وجود گشایش بازارهای صادراتی اما به دلیل نبود خریدار همچنان صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ ما با مشکل روبرو است.

یوسفخانی تصریح کرد: البته  جلوگیری از عدم پاک سازی و قطعه بندی مرغ در واحدهای خرده فروشی نیز بر بازار مصرف خانگی این محصول تاثیر داشته است.

وی افزود: امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب واحدهای پرورشی به طور میانگین هفت هزار و ۲۰۰ تومان، کشتارگاه ۹ هزار و ۹۰۰ تومان، تحویل درب واحدهای عمده فروشی ۱۰ هزارو ۱۰۰ تومان و در خرده فروشی ها ۱۱ هزار تومان است.

به گفته وی، همچنین امروز قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی به طور میانگین ۶ هزارتومان، عمده فروشی هفت هزار تومان و خرده فروشی هشت هزارتومان است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  نسخه انگلیسی «سالنامه مهاجرتی ایران» منتشر شد