برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

اکسپوی امارات به مهر ۱۴۰۰ موکول شد

به گزارش اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات، «فرشید فرزانگان» از تصمیم‌گیری جدید شورای راهبردی اکسپوی دوبی برای تعیین زمان برگزاری این رویداد بزرگ بین‌المللی به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: بر اساس نظر اعضای مجمع عمومی اتحادیه جهانی نمایشگاهها (BIE) تاریخ اجرای اکسپوی دوبی به ۱ اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ (۹ مهر ۱۴۰۰ لغایت ۱۱ فروردین ۱۴۰۱) موکول شد.

وی افزود: تعویق در برگزاری اکسپوی به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و تدابیر جامعه جهانی برای مقابله با این پدیده صورت گرفته و فرصتی بی‌نظیر را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهد تا بتوان همسو با تعویق این تصمیم، زمینه را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر و کیفی‌تر پاویون جمهوری اسلامی ایران در این رویداد بزرگ جهانی فراهم کرد.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات خاطرنشان کرد: شورای راهبردی اکسپوی دوبی، در ۱۱ فروردین ۹۹ پیشنهاد تعویق یکساله اکسپو را به اتحادیه جهانی نمایشگاهها ارسال کرده و این پیشنهاد در ۳ اردیبهشت ۹۹ به تصویب کمیته اجرایی این اتحادیه رسیده است.

به گفته فرزانگان، بر اساس رای‌گیری مجازی صورت گرفته و نظر موافق اعضای اتحادیه جهانی نمایشگاهها، تغییر در زمان برگزاری این رویداد مورد توافق واقع شده است.

وی اظهار داشت: شرکتهای موفق و برندهای ایرانی می توانند با عضویت در اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات از آخرین اخبار مرتبط با اکسپوی دوبی و نحوه حضور و مشارکت در این رویداد جهانی آگاهی یابند.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه بین المللی اکسپو ۲۰۲۰ قرار بود از ۲۰ اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۸ مهر ۱۳۹۹) تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۱ (۲۱ فروردین ۱۴۰۰) در امارات متحده عربی برگزار شود، اما شیوع ویروس کرونا که بسیاری از رویدادهای نمایشگاهی و گردهمایی های بزرگ مانند المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به تعویق انداخت، برگزاری اکسپو را نیز با تاخیر مواجه کرد.

  میکروپلاستیک‌ها به اندام‌های انسان نیز راه یافتند

این نمایشگاه جهانی از مهم‌ترین رویدادهای بین المللی به شمار می‌رود که هر پنج سال یک بار در یک کشور برگزار می‌شود و به مدت ۶ ماه ادامه دارد. در طول این نمایشگاه، جدیدترین دستاوردها و خلاقیت‌های بشری از سراسر دنیا به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)