برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارتباط کووید ۱۹ با اختلال التهابی در کودکان

به گزارش روز پنج‌شنبه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از منطقه برگامو که بخشی از ناحیه لومباردی در شمال ایتالیا است و در مرکز شیوع کووید ۱۹ در ایتالیا قرار دارد، نشان‌دهنده ۱۰ مورد ابتلای کودکان به نوعی بیماری التهابی شبیه به سندرم کاوازاکی است. از پنج سال قبل تا اواسط ماه فوریه ۲۰۲۰ میلادی مجموعا ۱۹ کودک با علایم سندرم کاوازاکی در این منطقه از ایتالیا شناسایی شده‌اند، در حالی که بین ۱۸ فوریه و ۲۰ آوریل ۲۰۲۰ تعداد کودکانی که در این منطقه به دلیل داشتن علایم سندرم کاوازاکی شناسایی شدند، به ۱۰ نفر رسیده است. این وضعیت نشان دهنده افزایش ۳۰ برابری موارد ابتلا به سندرم کاوازاکی است. البته به اعتقاد متخصصان رسیدن به یک جمع‌بندی صحیح بر اساس یک جامعه آماری تا این اندازه کوچک، امری دشوار است.
با انجام آزمایش آنتی بادی مشخص شد از بین ۱۰ مورد جدید ابتلا به سندرم کاوازاکی، ۸ نفر آن‌ها به ویروس SARS-CoV-۲ آلوده شده‌اند. البته تمام ۱۹ کودک مبتلا به این سندرم از پاندمی کرونا جان سالم به در بردند، اما کودکانی که به ویروس آلوده شدند، علایم شدیدتری نسبت به سایرین داشتند.
افزایش آمار کودکان مبتلا به سندرم کاوازاکی در ایتالیا با گزارش‌های به دست آمده از آمریکا و انگلیس نیز سازگاری دارد. با وجود این، متخصصان تاکید دارند که کودکان به طور کلی حداقل آسیب را از SARS-CoV-۲ متحمل می‌شوند.
سندرم کاوازاکی یک عارضه بسیار نادر است که کودکان کمتر از ۵ سال به آن مبتلا می‌شوند. این سندرم موجب تورم و التهاب رگ‌های خونی می‌شود. علایم متداول این سندرم شامل تب و لرز، قرمزی چشم‌، خشکی و ترک‌خوردگی لب‌ ، خشکی دهان، سرخی کف دست و پاها و تورم غدد است. حدود یک چهارم از کودکان مبتلا به این سندرم دچار مشکلات قلبی می شوند، اما این بیماری در صورت درمان مناسب در بیمارستان، به ندرت کشنده است. هنوز مشخص نیست که چه چیزی عامل بروز این بیماری است، با وجود این تصور می‌شود واکنش غیرعادی سیستم ایمنی نسبت به عفونت می‌تواند یکی از عوامل بروز آن باشد.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.
 گزارش کامل این تحقیقات در نشریه The Lancet منتشر شده است.

  دولت دخالت نکند صنایع دستی از اولویت‌های مردم حذف می‌شود

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)