برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تورهای غیرمجاز صنعت گردشگری یزد را تهدید می‌کند

محمدمهدی رجایی فرد با بیان اینکه استفاده از خدمات آژانس‌های مسافرتی یکی از راه‌های مطمئن برای مردم در سفر است، افزود: تورهای مسافرتی غیرمجاز به دلیل نداشتن هزینه‌ حقوق کارکنان دفتر، بیمه مسافران، مالیات و اجاره محل کار، در زمان ثبت‌نام مبلغی کمتر از دفاتر آژانس مسافرتی دریافت می کنند اما هیچ ضمانت و تعهدی در صورت بروز مشکل ندارند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی یزد، وی با اشاره به اینکه ۱۰۳ آژانس مسافرتی مجوزدار در استان فعالیت دارد، اظهار کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به سایت اداره کل میراث فرهنگی یزد به آدرس yazdcity.ir از فهرست و نشانی دفاتر مجاز مطلع شوند.

نایب رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافر استان افزود: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و قوه قضاییه و دستور دادستان مرکز استان با تورهای گردشگری غیرمجاز برخورد و خط تلفن آنها قطع می شود.

رجایی فرد با بیان اینکه سطح خدماتی که تورهای غیرمجاز به مردم ارایه می‌دهد با کیفیت خدمات دفاتر رسمی کاملا متفاوت است، ادامه داد: باید فرهنگ استفاده از دفاتر آژانس‌های مسافرتی با وجود راهنما، تورهای مجرب و نیروهای کارآمد و در نظر گرفتن اصول و پروتکل های بهداشتی در این ایام خاص نهادینه شود تا مسافران بهترین و ایمن ترین خدمات را در سفر دریافت کنند.

نایب رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافر یزد به مردم هشدار داد که در دام تورهای گردشگری غیرمجاز گرفتار نشوند.

در گزارش ارسالی به جزییات بیشتری در مورد فعالیت تورهای غیرمجاز اشاره نشده ولی در آگهی های تبلیغاتی که بر دیوارهای شهرها دیده می شود از اعزام مسافر به شهرهای مختلف گردشگری و مذهبی با قیمت های خیلی کمتر از آژانس های رسمی دیده می شود.

  فراخوان عضویت شرکت‌های رشد در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

در این آگهی ها تنها یک یا ۲ شماره تلفن همراه برای تماس دیده می شود و قبل از شیوع کرونا بیشتر فعالیت این قبیل تورها مربوط به اعزام زایر به مشهد و قم بود.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۴۳ هزار و ۸۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هفت هزار و ۶۲۷ تن رسید.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه بیان کرد: از دیروز تا ظهر هشتم خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۲۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ شناسایی شدند که ۴۱۹ مورد مربوط به بستری افراد و یک هزار و ۸۳۹ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۱۲ هزار و ۹۸۸ نفر بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۲ هزار و ۵۴۳ نفر هم تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون ۸۷۶ هزار و ۴۹۲ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)