برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ورود بیش از ۳۳ هزار گردشگر به جزیره قشم

رییس کمیته آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ۲۵ هزار و ۹۰۶ تَن از گردشگران به صورت زمینی و با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی وارد اسکله لافت در جزیره قشم شدند.

محمدرضا عباسی افزود: این تعداد مسافر با هفت هزار و ۹۳۸ دستگاه خودرو از روز دوشنبه تا بعدازظهر سه شنبه، توسط ۲۲ دستگاه لندینگ کرافت (شناورهای حمل خودرو) وارد قشم شدند.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۶۳۲ گردشگر نیز با شناور مسافری از اسکله شهید حقانی بندرعباس وارد اسکله شهید ذاکری شهر قشم شدند.

عباسی تصریح کرد: در این مدت ۲ هزار و ۵۹۸ گردشگر از مبداهای مختلف وارد فرودگاه بین المللی قشم شدند.

جزیره قشم دارای ۲۵ مکان طبیعی و بیش از ۲۰۰ محوطه تاریخی است. غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم از جمله جاذبه های گردشگری قشم است. همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه‌های گردشگری این جزیره است.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و ۵۵۰کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

  سامانه پرسشنامه‌ساز برای تسهیل فرایند پژوهش راه‌اندازی شد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)