برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مرحله اول بزرگ‌ترین رویداد دانشجویی به کرونا اختصاص یافت

دوازدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در قالب ۲ مرحله برگزار می شود که هر مرحله به ۲ بخش انفرادی و گروهی تقسیم شده است.

دکتر پروین پاسالار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا با یادآوری این که کارگروه مرحله اول این المپیاد در 6 حیطه در ارتباط با کرونا است، افزود: آموزش پزشکی، استدلال بالینی، تفکر علمی در علوم پایه، مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت، مدیریت نظام سلامت و کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم، 6 موضوع دوازدهمین المپیاد علمی دانشجویی است.

وی علت این که کار گروهی این رویداد علمی به کرونا اختصاص یافته است را پاسخگویی به نیاز جامعه ذکر کرد و یادآور شد: انتظار می رود دانشجوهای نخبه کل کشور نسبت به مسایل مهم و اساسی سلامت جامعه حساسیت بیشتری داشته باشند.

سخنگوی کمیته فنی المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور با یادآوری این که المپیاد علمی دانشجویی این دوره در خدمت کرونا است، افزود: این موضوع اصلی و اساسی کشور است و دانشجویان پزشکی ضمن توجه جدی به آن، باید راه حل های کاربردی ارایه کنند.

پاسالار ادامه داد: مرحله اول دوازدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی، سوم مرداد ماه در بیش از ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی همچنین گفت: مرحله دوم این رویداد علمی هم به صورت انفرادی و هم گروهی است که به احتمال فراوان اواخر شهریور و اوایل مهرماه برگزار می شود.

رییس کمیته فنی المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور با بیان این که پیش بینی می شود این رویداد علمی با حضور گسترده دانشجویان برگزار شود، خاطرنشان کرد: این رویداد علمی هم از لحاظ نوع حیطه و هم نحوه آزمون تفاوتی با المپیاد علمی قبلی ندارد و درحد عالی برپا می شود.

  دستگاه تشخیص سریع کرونای دانشگاه تهران وارد مرحله تجاری‌سازی شد

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در ۶ حیطه آموزش پزشکی، استدلال بالینی، تفکر علمی در علوم پایه، مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت، مدیریت نظام سلامت و کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم برگزار می شود.

عناوین کار گروهی حیطه ها به صورت زیر مشخص شده است:

حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاههای هزاره سوم کرونا و بازارهای نوظهور سلامت در ایران و جهان

حیطه آموزش پزشکی: ‌تقویت سیستم مجازی حمایت از دانشجویان در بحران، همه گیری کرونا

حیطه استدلال بالینی: استدلال بالینی در پاندمی کرونا 

حیطه تفکر علمی در علوم پایه: پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری کووید ۱۹

حیطه مدیریت نظام سلامت: روش های تقویت ماندگاری منابع انسانی در شرایط اضطراری، بحران ها و بلاهای طولانی مدت.

حیطه مطالعات میان رشته ای: علوم انسانی سلامت در مواجهه با پاندمی کرونا

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)