برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تولید دانش و فناوری حرکت پرشتابی دارد

به گزارش روز دوشنبه وزارت علوم، آیین انعقاد و تبادل تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق نوآوری و شکوفایی، دانشگاه تربیت مدرس و شرکت فراب با هدف “توسعه زنجیره ارزش صنعت برق خورشیدی در کشور” با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، محمدتقی احمدی، رییس دانشگاه تربیت مدرس، علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، علی وکیلی، مدیرعامل شرکت فراب و جمعی از مسئولان ستادی وزارت علوم در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد.

غلامی در این مراسم با اشاره به اینکه حوزه انرژی در میان حوزه‌های مختلف پروژه‌های ملی از اهمیت بالایی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است، اظهار داشت: تهدیدها و چالش‌های گوناگون امروز فرصت‌های زیادی برای دانش و فناوری کشور ایجاد کرده است.

وزیر علوم افزود: دانشگاهیان معتقدند دارایی‌هایی را در اختیار دارند و آن‌چنان که باید مشتری‌های لازم برای آنها وجود ندارد؛ با توجه به مخاطرات پیش آمده در فضای داخلی و خارجی، امروزه جرأت ریسک در مجموعه‌های بسیاری که متکی و نیازمند فناوری روز است، بالا رفته است.

غلامی تاکید کرد: در وضعیت عادی تمایل به ریسک پایین می‌آید، اما در شرایط پرمخاطره این جرأت بالا می‌رود و ریسک‌پذیری به سود دانشگاه‌ها و فناوری‌های تولید شده، خواهد بود.

وزیر علوم گفت: خوشبختانه امروز حرکت پرشتابی در زمینه تولید دانش و فناوری دیده می شود و دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دانشگاه جامع تحصیلات تکمیلی آموزش عالی کشور، ذخیره خوبی از محققان و پژوهشگران دارد.

غلامی گفت: امید است، پس از ورود شرکت‌هایی همچون فراب به این پروژه‌ها شرکت‌های کوچک نیز به این زنجیره اضافه شوند تا بیش از پیش شاهد ارتباط دانشگاه و صنعت با یکدیگر باشیم.

  تولید ۴۰۰ محصول گواهی‌شده استاندارد توسط زنان روستایی

استفاده از انرژی خورشیدی نقطه عطف توسعه همکاری های دانشگاه ها با بخش خصوصی

محمدتقی احمدی، رییس دانشگاه تربیت مدرس نیز در این نشست با اشاره به ورود این دانشگاه به موضوع انرژی خورشیدی از سال ۱۳۸۸، خاطرنشان کرد: استفاده از انرژی خورشیدی نقطه عطفی برای گسترش همکاری‌های میان بخش خصوصی و دانشگاهی خواهد بود.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق نوآوری و شکوفایی، دانشگاه تربیت مدرس و شرکت فراب با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)