برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۵ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت می‌کنند

سیاوش ملکی‌فر روز چهارشنبه در نخستین رویداد بین‌المللی مجازی ارائه نیازهای فناورانه بین شرکت‌های ایرانی و قرقیزستانی، افزود: ایران در ۱۰ سال گذشته قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را با هدف حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های فناور مصوب کرد و نتیجه این اقدام فعال شدن بیش از ۵ هزار شرکت دانش بنیان در کشور است.

این رویداد با حضور سعید خزاری سفیر ایران در جمهوری قرقیزستان، عبدالرزقوف آواز بک سفیر جمهوری قرقیزستان در ایران درحال برگزاری است.

وی بیان کرد: این شرکت ها پتانسیل‌های قابل توجهی در دنیای صنعت و فناوری در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه‌های زیست فناوری و کشاورزی دارند. ایران بر اساس توانمندی‌های این شرکت‌ها، آمادگی همکاری فناورانه و اقتصادی با کشورهای دیگر را دارد.

ملکی‌فر با اشاره به راه اندازی دفتر صادراتی ایران در بیشکک قرقیزستان، اظهار داشت: این دفتر تلاش می‌کند همکاری میان دو کشور را تسهیل و تسریع کند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی هدف از برگزاری این وبینار را شناسایی و شناساندن توانمندی‌های شرکت‌های طرفین به یکدیگر بیان کرد و افزود: برگزاری این نشست نه اولین و نه آخرین نشست میان ایران و قرفیزستان است و امید است چنین نشست‌هایی در سایر حوزه‌ها نیز برگزار شود.

ملکی‌فر بیان کرد: بر این اساس تلاش خواهیم کرد از شرکت‌های فناور برای تقویت همکاری‌های طرفین حمایت کنیم.

در این وبینار توانمندی ۶ شرکت دانش بنیان ایرانی در زمینه کشاورزی به طرف های قرقیزستانی معرفی شد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  پیاز شاگرد اول رشد قیمت یک ساله شد