برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

پیش‌بینی افزایش ۱۵درصدی تولید آبزیان در کشور

به گزارش ایرنا حسین عبدالحی شنبه در نشست توسعه آبزی‌پروری در آبادان اظهار داشت: ایران در آبزی پروری در کشورهای منطقه از کشورهای برتر و نقش آفرین است و با توجه به سیاست‌های توسعه آبزی پروری نقش پررنگ‌تری در تولید خواهد داشت. 

وی میزان تولید کشور در بخش آبزی پروری در سال گذشته را ۵۲۸ هزار تن عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۴۶ هزار تن میگو.، ۱۸۰ هزار تن ماهی قزل‌آلا و ۳۰۲ هزار تن ماهی گرمابی در کشور تولید شد.

عبدالحی تصریح کرد: بازار خوبی در منطقه به ویژه عراق برای مصرف ماهی تولیدی ایران وجود دارد و باید برای توسعه این بازار کار شود. 

وی با اشاره به مشکلات سایت آبزی پروری در چوئبده آبادان گفت: این سایت نیاز به نیازهای فنی و پشتیبانی دارد و با معضل زیرساخت عمرانی و تاسیساتی مواجه است که برای رفع آن از اعتبارات ملی استفاده خواهد شد.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران اظهار داشت: سازمان شیلات کشور آمادگی دارد سایت پرورش ماهی و میگو چوئبده را به عنوان سایت پرورش آبزی پروری معرفی کند و این مهم از سوی نظام مهندسی در حال پگیری است.

وی گفت: رویکرد سازمان شیلات کشور در سال جاری برای افزایش تولید،توسعه و تکثیر پرورش میگو، پرورش ماهی در قفس‌های دریایی،ماهیان خاویاری و تیلاپیا است.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مجتمع پرورش میگو چوئبده نخستن سایت پرورش میگو در کشوراست که متاسفانه به دلیل بی‌توجهی با مشکلات زیادی مواجه شده است و چند در سال‌ گذشته اقدامی عملی در خصوص رفع مشکلات آن برداشته نشده است.

سیدمحمد مولوی افزود: این سایت با مشکلات جاده‌ای، آب، بیمه، برق، گاز، و صدور اسناد مالکیت مواجه است که انگیزه سرمایه‌گذار را کاهش داده است و اینگونه مشکلات باعث شده ۱۱۴ مزرعه پرورش میگو در این سایت به ۲۷ مزرعه کاهش یابد.

  دانلود آهنگ گروه نوشه حاضر بودم

وی مخالفت سازمان محیط زیست در خصوص پرورش و تولید ماهی در سایت چوئبده را برخلاف سیاست‌های کلی سال جهش تولید دانست و گفت: اگر به تولید و اقتصاد مقاومتی و اشتغال اعتقاد داریم باید مسوولان صادقانه پیش بروند و موانع را از پیش پای سرمایه‌گذاران بردارند.

به گزارش ایرنا، بندر چوئبده آبادان از مهم ترین مراکز پرورش میگوی کشور است و بخش زیادی از نیاز هموطنان به این محصول غذایی از این شهر تامین می شود. 
شهر چوئبده از توابع شهرستان آبادان، در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر آبادان واقع شده است. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)