برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

قدردانی سخنگوی وزارت خارجه چین از سفیر ایران در پکن

به گزارش ایرنا «گنگ شوانگ» روز جمعه در کنفرانس خبری روزانه با اشاره به اینکه سفرای برخی کشورها با انتشار ویدئو و یا پیام های همدلی با مردم چین که در حال مبارزه با کرونا هستند همراهی کرده اند گفت این پیام ها قوت دلی برای مردم چین است.

او افزود: سفیر ایران در چین در پیام خود تاکید کرده بود چین با برخورداری از تمدن ۵ هزار ساله بر کرونا پیروز خواهد شد این نگاه سفیر ایران بیانگر روابط دوستانه و تاریخی تهران و پکن است.

این مقام وزارت امور خارجه چین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه چین برای مبارزه با این ویروس بر توان خود تکیه کرده است افزود اما کشورهای زیادی از جمله جمهوری اسلامی ایران در این موضوع با مردم و دولت چین همراهی کرده و با ارسال کمک های خود از ما حمایت کردند.

گنگ شوانگ اظهار کرد تا روز پنجشنبه ۳۳ کشور و چهار سازمان بین المللی، کمک های پزشکی خود را ارسال کرده اند همچنین قرار است ۱۷ دولت خارجی و یک سازمان بین المللی دیگر نیز کمک های پزشکی و دارویی خود را در روزهای آینده برای چین ارسال کنند.

ویروس کرونا که اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر چین در بیش از ۳۰ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم شیوع یافته است.  

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.

  کاهش ریسک ابتلا به افسردگی با مصرف داروهای فشار خون

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان “سارس” می‌شود نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

ویروس کرونا تا کنون جان یک هزار و ۳۸۲ تن را گرفته و ۶۳ هزار و ۹۴۶ تن دیگر را هم مبتلا کرده است با این حال با تلاش های دولت چین تا کنون ۶ هزار و ۸۱۹ تن هم بعد از درمان از مراکز درمانی مرخصی شده اند گزارش ها حاکی است ۱۰ هزار و ۱۰۹ تن هم مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)