برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

هیاتی از اقلیم کردستان عراق وارد قصرشیرین شد

 نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این هیات از سوی اداره کل اتحادیه میهنی کردستان عراق به سرپرستی طاهر محمد صالح برای بازدید از منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین و همچنین بازارچه مرزی تیله کو به استان کرمانشاه سفر کرده است.

شهریار حیدری افزود: هیات عراقی در ورود به قصرشیرین و دیدار با فرماندار از منطقه ویژه اقتصادی بازدید کرد که در این سفر امکان سرمایه گذاری در این منطقه بررسی و سپس بازدیدی از مرز تیله کو داشت و سپس عازم کرمانشاه شد تا با مقامات استان دیداری داشته باشد.

 وی گفت: در شرایط کنونی، جذب سرمایه گذاران خارجی و توسعه بازارچه های مرزی از موثرترین راه های توسعه اقتصادی منطقه است.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق یکی از مهمترین شهرهای غرب کشور برای توسعه روابط اقتصادی با این کشور و اقلیم کردستان محسوب می شود که با داشتن ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی هم اکنون به مرکزی برای فعالیت های مهم اقتصادی، صادرات و واردات کالا به این کشور همسایه تبدیل شده است.

هم اکنون روزانه بطور میانگین یک هزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از جمله مانند میوه و تره بار، خشکبار، لوزام و مصالح ساختمانی، لوزام خانگی و دیگر کالاهای مورد نیاز مردم عراق و اقلیم کردستان از مرز پرویزخان صادر می شود.

بیشترین حجم مبادلات اقتصادی به کشور عراق معادل ۵۴ درصد کالاهای صادراتی کشورمان (یک هزار و ۵۰۰ کامیون صادراتی و ترانزیتی) از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شود ضمن اینکه این مرز به عنوان فعال ترین بازارچه مرزی کشور شناخته شده است.

  فناوران ایرانی فرصت‌های صادراتی ترکیه را شناسایی می‌کنند

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)