برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

موارد جهانی ابتلا به کرونا در ۶ هفته گذشته دو برابر شده است

به گزارش خبرگزاری شینهوا، «تدروس آدهانوم قبریسوس» دیروز دوشنبه در یک کنفرانس مجازی مطبوعاتی گفت: روز پنجشنبه ۳۰ ژوئیه (۹ مرداد) دقیقا ۶ ماه از روز ۳۰ ژانویه که این سازمان شیوع ویروس کرونا را یک موضوع اضطرار بهداشت عمومی با نگرانی بین المللی عنوان کرد، می گذرد.

وی افزود: هم اکنون تقریبا ۱۶ میلیون مورد ابتلا به کرونا با بیش از ۶۵۰ هزار مورد مرگ و میر در سراسر جهان به سازمان جهانی بهداشت گزارش شده است. 

تدروس با بیان اینکه این همه‌گیری جهانی همچنان در حال شتاب است، گفت: این ششمین باری است که یک اضطرار تحت مقررات بهداشتی بین المللی (IHR) اعلام شده اما بدون شک این مورد جدی ترین آنها است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت خاطر نشان کرد که در ۶ هفته گذشته تعداد کل موارد ابتلا به کرونا در سراسر جهان تقریبا دو برابر شده است.

وی گفت با وجودی که دنیا عوض شده است، تدابیر اصلی که برای جلوگیری از انتقال ویروس و حفظ جان مردم باید رعایت شود، تغییر نداشته است. این تدابیر عبارت از شناسایی، جداسازی، آزمایش و مراقبت از بیماران و ردگیری و قرنطینه کردن افرادی است که با آنان ارتباط داشته اند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت افزود: کشورها و جوامعی که این توصیه را به دقت و به طور مداوم انجام داده اند، چه در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا در مقیاس بزرگ  مانند کامبوج، نیوزلند، رواندا، تایلند، ویتنام و جزایر اقیانوس آرام و کارائیب و چه در زمینه به کنترل درآوردن شیوع زیاد کرونا مانند کانادا، چین، آلمان و جمهوری کره عملکرد خوبی داشته اند.  

بر اساس اعلام دانشگاه «جانز هاپکینز»، شمار کلی موارد ابتلا به ویروس کرونا تا صبح امروز سه شنبه بالغ بر ۱۶ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۳۱۰ مورد بوده است و شمار تلفات ناشی از این بیماری به ۶۵۲ هزار و ۴۵۹ نفر افزایش یافته است.

  تامین منافع اقتصادی و سیاسی از طریق همکاری با اتحادیه اوراسیا

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)