برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

حضور ۲ هزار محقق از سراسر جهان در کنگره بین المللی ژنتیک

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، جواد مولا عصر چهارشنبه در شانزدهمین کنگره ملی و چهارمین کنگره بین المللی ژنتیک GC۲۰۲۰ که به صورت نیمه حضوری/نیمه مجازی برگزار شد افزود: کشور ایتالیا به طور همزمان و مشترک با کشور ما این کنگره را با حضور دو هزار محقق، استاد و پژوهشگر از سراسر دنیا برگزار می کند.

وی که در دانشگاه تربیت مدرس، میزبان این رویداد،سخن می گفت افزود: حدود هزار و ۵۰۰ مقاله طی ۴۰ روز در زمینه های مختلف ژنتیک ارائه می شود. سالهای گذشته که این کنگره حضوری بود در مدت کوتاه تری برگزار میشد اما امسال به دلیل برگزاری مجازی رویداد، کارگاه های ارائه مقاله و بحث و گفت و گو طی ۴۰ روز برگزار می شود.

ایران جزو ۱۰ کشور برتر در تنوع زیستی

همچنین در ادامه این کنگره محمود تولایی رییس انجمن ژنتیک ایران نیز گفت: ذخایر ژنتیکی مهمترین ارکان ادامه حیات هستند و کشور ما به دلیل اقلیم های متفاوت از تنوع زیستی بالایی برخوردار بوده و جزو ۱۰ کشور برتر در تنوع زیستی است.

وی ادامه داد: در سالهای اولیه علم ژنتیک، پس از پروژه ژنوم انسانی با هدف توالی ژنوم پروژه پروتئین انسانی و اِپی ژنوم انسانی ما را یک قدم به ساختار بدن نزدیک کرد.

رییس انجمن ژنتیک بر اهمیت تلاش علمی هماهنگ برای شناخت ژنوم بدن تاکید کرد.

تولایی تصریح کرد: انجمن ژنتیک با بیش از نیم قرن فعالیت در این حوزه سعی کرده با همت دانش پژوهان گام های مهمی بردارد و ما امروز در ژنتیک دارای درک بهتری هستیم و میتوانیم همکاری بیشتری با سایر کشورها داشته باشیم.

  وزیر جهاد کشاورزی: مشکلی در تامین مرغ و نهاده‌های دامی نداریم

لازم به ذکر است، کنگره بین المللی ژنتیک به صورت مشترک و همزمان در کشور ایتالیا نیز با حضور رییس انجمن سلولی-ملکولی ایتالیا  والریا پولی در حال برگزاری است و این استاد دانشگاه تورینو نیز در کنگره ایران نیز به صورت آنلاین حضور داشت.

تجلیل از علی اصغر عالمی و اهدا جایزه ملی ژنتیک به وی از برنامه های کنگره بود.

اهدا این جایزه به عالمی دکترای تخصصی (PHD) در رشته آگرونامی به دلیل تاثیر گذاری اجتماعی در حوزه دانش در امور خیرخواهانه و بشر دوستانه و وقف اموال که باعث شده تا چرخ علم و دانش به گردش درآورده شود عنوان شد.

بنیاد ژنتیک دامغان نیز در این کنگره افتاح شد که تمامی ساختمان توسط پرفسور عالمی وقف شده است.

این دانشمند با عنوان خیر برگزیده از سوی نهاد کتابخانه های کشور نیز معرفی شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)