برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

شناسایی عوامل تلاش برای القای شبهه در کنکور

 فاطمه زرین آمیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره انتشار عکس های دفترچه سوال های کنکورهای علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در فضای مجازی، اظهار داشت: براساس بررسی های به عمل آمده اصولا هدف این افراد از ارسال عکس تقلب نیست، بلکه القای شبهه در آزمون است.

کلیدهای منتشر شده در فضای مجازی کذب است

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره لو رفتن کلید سوال ها تاکید کرد: بر اساس بررسی های فنی و دقیق، سازمان سنجش اعلام می کند تمام کلیدهای منتشر شده در فضای مجازی تا امروز کذب، جعلی و با هدف کلاهبرداری است؛ هیچ کدام با جواب ها با کلید سازمان سنجش مطابقت ندارد. داوطلبان برای اطمینان بیشتر می توانند روز دوشنبه سوم شهریورماه کلیدهای منتشر شده در سایت سازمان را با این کلیدها و نوع دفترچه ها مقایسه کنند و کذب بودن آنها مشخص می شود.

به گزارش ایرنا، کنکورهای علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی از ساعت هشت صبح امروز پنجشنبه ۳۰ مردادماه در کشور آغاز شد و این آزمون ساعاتی پیش به پایان رسید؛ یک ساعت و نیم بعد از شروع این آزمون عکس هایی در فضای اجتماعی مبنی بر لو رفتن سوالات ۲ آزمون یاد شده منتشر شد؛ عده ای این سوالات را مربوط به دروس عمومی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی می دانند.

در برخی دیگر از کانال ها حتی اخباری مبنی بر انتشار کلید سوالات این آزمون ها درج شده است که صحت و سقم آن در نگاه اول قابل تشخیص و تایید نیست.

  فردا پایان مهلت ثبت‌نام در کنکور سراسری ۹۹

به گزارش ایرنا، ‌روز گذشته نیز ادعای لو رفتن سوالات کنکور هنر مطرح شد؛ در این میان سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از دستگیری داوطلب دختری که به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان طالقانی تهران دست به این اقدام زده بود، ‌خبر داد. این داوطلب با سوءاستفاده از احساسات عوامل اجرایی در بیمارستان طالقانی از سوالات عمومی عکس گرفته و در فضای مجای منتشر کرد، اما بلافاصله تلفن همراه او ضبط و فرد تحویل مراجع قضایی داده شد.

کنکور گروه علوم تجربی در روز جمعه ۳۱ مردادماه و کنکور گروه زبان های خارجی نیز در روز شنبه اول شهریورماه برگزار می شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)