برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سالانه ۲ هزار تن کشمش شیروان صادر می‌شود

محمد عفتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سالانه ۲۵ تا ۱۸ هزار تن کشمش در استان تولید می شود که ۴۰ درصد آن معادل هفت تا ۱۰ هزار تن مربوط به شیروان است که از مجموع کل کشمش تولیدی شهرستان، ۲ هزار تن به خارج از کشور صادر می شود.

وی با بیان اینکه هرچه انگور دیرتر برداشت شود کشمش بیشتر و مرغوب تری تولید می شود، گفت: از هر سه کیلو و ۲۰۰ گرم انگور برداشتی، یک کیلوگرم کشمش به دست می آید که اینک قیمت هر کیلوگرم انگور در بازار ۳۵ تا ۵۰ هزار ریال و هر کیلوگرم کشمش، ۲۵۰ هزار ریال است.

عفتی با اشاره به برداشت برخی از ارقام انگور از اواسط مردادماه، افزود: برخی از ارقام جدید این محصول هم که از سه سال قبل کشت شده اینک در حال برداشت است که عمده ترین گونه انگور برداشتی شیروان، کشمشی است که از دهه اول مهرماه برداشت آن آغاز می شود و قسمتی به صورت تازه خوری وارد بازار شده و ۸۰ درصد نیز به کشمش تبدیل می شود.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به سرمای سال گذشته، گفت: سال قبل از سطح باغ های انگور این شهرستان ۳۰ هزار تن محصول جمع آوری شد که امسال با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب تر پیش بینی می شود ۴۰ هزار تن محصول از سطح ۲ هزار و ۹۸۰ هکتار تاکستان برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی خواهد داشت.

عفتی افزود: از باغداران تقاضا می شود توصیه های هواشناسی را جدی گرفته و مراقبت های لازم را انجام دهند تا کیفیت محصول آنان حفظ شود و علاوه بر افزایش کمیت، کیفیت محصول را با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی ارتقا دهند تا بتوانند درآمدشان را تضمین کنند.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی و ۱۲ هزار بهره بردار کشاورزی دارد.

  کیت‌های ایرانی تشخیص کرونا به آلمان رسید

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)