برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سهم تولید داخلی نوشت‌افزار از بازار به ۸۰ درصد رسید

«موسی فرزانیان» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فقط برخی از مدادهای هنری و طراحی، خودکارهای لوکس و روان‌نویس به میزان محدود از کشورهای چین، کره، اندونزی، هند و ژاپن به کشور وارد می‌شود. 
وی ادامه داد: بخشی از نیاز کشور به کاغذ در داخل تامین می‌شود اما با توجه به اقبال مردم به دفترهایی با برگه‌های سفید، عمده کاغذ مورد نیاز برای تولید دفتر از کشورهای هند و اندونزی وارد می‌شود.
«فرزانیان» در خصوص واردات کالاهای نوشت‌افزار لوکس نیز بیان کرد: واردات این کالاها قبل از تحریم هم بسیار محدود بود و اکنون اصلا وارد نمی‌شود.
خانواده‌ها رغبتی برای خرید نوشت‌افزار ندارند 
رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تهران گفت: خانواده‌ها دیگر رغبتی برای خرید نوشت‌افزار ندارند زیرا بیشتر کلاس‌های دانش‌آموزان به صورت مجازی برگزار می‌شود و آنان نوشت‌افزار کمتری استفاده می‌کنند.
«فروزانیان» اضافه کرد: فروش نوشت‌افزارها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٧٠ درصد کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: فروش این کالاها مقطعی بوده و اوج آن از تیر تا مهرماه است اما با شیوع ویروس کرونا از بهمن سال گذشته، بازار این صنف همانند صنوف دیگر دچار رکود شد.
پایتخت مرکز اصلی توزیع نوشت‌افزار کشور است
«فرزانیان» در خصوص توزیع نوشت‌افزارها نیز گفت: اگرچه برخی از کارخانه‌های نوشت افزارها در شهرستان‌هایی نظیر اصفهان و یزد قرار دارد اما به دلیل قرار گرفتن دفتر فروش آنها در پایتخت، مرکز اصلی توزیع  نوشت‌افزارها پایتخت است.
وی تصریح کرد: استفاده از نوشت‌افزارها وابسته به سن و مقطع تحصیلی است مثلا دانش‌آموزان ابتدایی بیشتر از دفتر، مداد، تراش و پاک کن استفاده می‌کنند، دانش‌آموزان دبیرستانی خودکار و دانشجویان از انواع ماژیک، خودکار و مداد اتود استفاده می‌کنند.
به گفته وی با توجه به وجود ١٥میلیون دانش‌آموز در کشور مداد، دفتر و خودکار بیش از دیگر نوشت‌افزارها به فروش می‌رسد. 
«فرزانیان» در خصوص میزان فروش نوشت‌افزارها نیز بیان کرد: میزان فروش با توجه به جمعیت شهرها متغیر بوده و فروش این کالاها در کلانشهرهایی نظیر تهران، اصفهان، شیراز و مشهد بیشتر است.
به گزارش ایرنا سالانه ١٥٠ میلیون جلد دفتر، ۲ میلیون ٢٠٠ تا ۲ میلیون و ٤٠٠ هزار عدد مداد و٣٥٠ تا ٤٠٠ میلیون قُراس خودکار در کشور توزیع می‌شود. 
 

  تشخیص یک ساعته کووید-۱۹ با استفاده از هوش مصنوعی

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)