برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ستاری: اقتصاد دانش بنیان باید تقویت شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، سورنا ستاری روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: تعداد شرکت های دانش بنیان و جوانان فعال در این عرصه در کرمانشاه مطلوب است اما زیرساخت‌های پارک علم و فناوری این استان خوب نیست.
وی به ساختمان نیمه کاره پارک علم و فناوری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بودجه موردنیاز برای تکمیل این ساختمان را تامین خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت به بهره برداری برسد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تکمیل این ساختمان از نظر مالی با مشکل روبرو نیست و به نتیجه رسیدن آن تنها به جدیت جهاد دانشگاهی بستگی دارد.
ستاری عنوان کرد: این ساختمان زیرساخت مطلوبی برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شود اما با توجه به جمعیت علاقه مندان کرمانشاهی برای فعالیت در این عرصه کافی نیست.
وی ادامه داد: باید به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که تمام شهرستان های استان از زیرساخت لازم به منظور فعالیت شرکت های دانش بنیان برخوردار باشند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برحمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز تاکید کرد و گفت: باید تسهیلات حمایتی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گیرد.
ستاری، پرداختن به اقتصاد دانش بنیان را یکی از راه های کمک به اقتصاد کشور دانست و گفت: باید فرهنگ پرداختن و توجه به اقتصاد دانش بنیان را در میان جوانان تقویت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه اقتصاد دانش بنیان نیازمند حمایت علما هستیم، گفت جوانان کشور امروز در عرصه اقتصاد دانش بنیان فعالیت‌های ارزشمندی انجام می‌دهند و در بسیاری از بخش ها جلوی واردات را گرفته‌اند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح شنبه وارد کرمانشاه شد و ابتدا با حضور در شرکت پلیمر در شهرک صنعتی بیستون، در مراسم آغاز به کار پروژه ساخت کاتالیست شرکت کرد و سپس از شرکت های دانش بنیان زیست تولید رازی و شرکت دانش بنیان پژوهان صنعت کرمانشاه بازدید کرد.

  فرهنگ گردشگری در جامعه نهادینه شود

بازدید از پروژه برج فناوری پارک علم و فناوری، بازدید از از واحدهای تحت حمایت پارک علم و فناوری استان کرمانشاه و حضور در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید از دیگر برنامه های ستاری در این سفر است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)