برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سند تحول بخش کشاورزی به‌زودی تدوین می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «کاظم خاوزای»  در نشست با مدیران بنیاد ملی گندمکاران، اقدام این بنیاد در کشت قراردادی با صنایع ماکارونی را ارزشمند توصیف کرد و افزود: بنیاد گندمکاران می‌تواند با همکاری معاونت امور زراعت و موسسات تحقیقاتی، از طریق کشت قراردادی ارقامی مانند ارزن، سورگوم و تریتیکاله در مناطق مستعد به تامین نیاز کشور پرداخته و به جایگزینی این محصولات به جای نهاده‌های وارداتی جو، ذرت و دانه‌های روغنی، کمک کند.

وزیر جهاد کشاورزی، اهمیت به‌کارگیری ترکیبات جدید برای افزایش اثربخشی و کاهش قیمت کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از همکاری بنیاد گندمکاران در توزیع کودهای کشاورزی بهره‌گیری کند.

خاوازی گفت: لازم است با همکاری صندوق توسعه حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و بنیاد ملی گندمکاران، صندوق حمایت از گندمکاران راه‌اندازی شود.

تعیین مجری برای پیگیری سوخت بخش کشاورزی 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که تاکنون به موضوع سوخت بخش کشاورزی به خوبی پرداخته نشده است، خاطرنشان کرد: به‌زودی برای پیگیری و مدیریت موضوع سوخت مورد نیاز بخش کشاورزی، مجری تعیین خواهد شد.

وی سپس به برنامه این وزارتخانه برای تغییر سیمای کشاورزی و افزایش ورود و فعالیت جوانان در این بخش با مشارکت شورای عالی روستایی و عشایری و صدا و سیما اشاره کرد و افزود: با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند تحول بخش کشاورزی کشور تهیه و تدوین می‌شود.

دیگر رانتی در سامانه بازارگاه اتفاق نمی‌افتد

خاوازی در ادامه با بیان اینکه سامانه بازارگاه از بنیان تغییر کرده است، تصریح کرد: با هوشمندسازی این سامانه، امضاهای طلایی حذف شده و با مشخص بودن جزئیات تبادلات، عملا رانتی اتفاق نخواهد افتاد.

  پرداخت ۲۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان

به گفته وی،  میز خدمت با حدود ۳۰ خط تلفن تعبیه شده تا پاسخگوی سئوالات و مشکلات احتمالی کشاورزان باشد.

به گزارش ایرنا، برای رفع مشکل توزیع نهاده ها در بین تولیدکنندگان بخش کشاورزی، از ابتدای شهریورماه با پیگیری های معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی، قرار شد ایرادات سامانه توزیع نهاده‌های دامی (بازارگاه) اصلاح و شکل جدید این سامانه پس از تبیین کارکرد آن برای تشکل‌های مربوطه، وارد مدار ‌شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)