برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سایت باستان‌شناسی ظرفیت تبدیل به مقاصد گردشگری دارد

محمد حسن طالبیان روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه هفدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران که به همت پژوهشکده باستان شناسی این پژوهشگاه برگزار شد،گفت: در همه جای دنیا سرمایه گذاران زیادی در پژوهش های چند رشته‌ای به خصوص پژوهش های میراث فرهنگی و باستان شناسی سرمایه گذاری می کنند.
وی ادامه داد: ما به همان اندازه که به پژوهش و کاوش اهمیت می دهیم باید به حفاظت و مرمت و معرفی نیز اهمیت بدهیم زیرا سایت های باستان شناسی می توانند به مقاصد گردشگری تبدیل شوند.
طالبیان با بیان اینکه زنده بودن هر سایت تاریخی به تداوم کاوش ها بستگی دارد، تصریح کرد: باید به تمامی بعد های کاوش نیز در سایت ها توجه ویژه ای صورت گیرد تا سایت های تاریخی دچار آسیب نشوند همچنین مهم است که نتایج کاوش ها را به صورت بین المللی منتشر کنیم تا در حوزه جهانی بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی اظهار داشت: نمایشگاه هفدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران امسال دارای آثار منحصر به فرد جهانی است و نشان دهنده اهمیت محتوایی و معنایی سایت های ایران است و شامل سایت های کلیدی و مهمی است که به معرفی فرهنگ و تمدن ارزشمند ایران کمک می کنند.
معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با با تاکید بر اینکه اولیوت این معاونت در سال آتی تبدیل سایت های باستانی به سایت موزه است اظهار داشت: من از وزیر اجازه گرفتم که امسال روی سایت موزه ها تمرکز کنیم و برخی از محوطه های باستان شناسی را با کمک پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری  به سایت موزه تبدیل کنیم تا با این کار سایت موزه ها توانمند شوند.
وی در پایان یادآور شد که مستندات چندین سایت باستان شناسی تکمیل شده و در فهرست انتظار ثبت جهانی قرار دارند.

  ستاری: جامعه‌ کارآفرین با اتکا به نیروی انسانی خود به توسعه دست می‌یابد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)