برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

جشنواره خوارزمی آیینه تمام نمای پویایی علمی دانش پژوهان ایرانی است

علی الیاسی روز دوشنبه در مراسم معرفی و تقدیر  از برگزیدگان سی و سومین جشنواره بین‌المللی در سالن اجلاس سران افزود: جشنواره بین المللی خوارزمی رهیافت سنجیده ای برای شناسایی و معرفی طرح های برتر ملی و قدردانی از دانشمندان، پژوهشگران و نوآوران است که با دانش و نوآفرینی‌های ذهنی و عملی خود دنیای پرتلاطم امروز را به سوی روزهای روشن و امن تر می برند.
وی بیان کرد: این جشنواره که بنیان آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۶۶ نهاده شد، اکنون به عنوان با سابقه‌ترین جشنواره علمی جمهوری اسلامی ایران، چندین دوره افتخار آمیز از برگزاری مستمر و موفقیت آمیز را پشت سر نهاده است.
الیاسی افزود: مایه خوشبختی است که آن نهال نوپا طی سال های متمادی با تلاش همه مدیران، عوامل علمی و اجرایی برگزاری آن در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و حمایت تمامی وزیران و مدیران ارشد وزارت علوم در همه ادوار به درختی ریشه دار و پر ثمر تبدیل شده است.
وی ادامه داد: اگر ظرفیت های قابل بهره برداری حضور بیش از ۲۰۰ دانشمند خارجی و ایرانی مقیم بیش از ۵۰ کشور جهان را نیز اضافه کنیم، دیگر جشنواره بین المللی خوارزمی یک عملکرد سازمانی، یک سیاست وزارتخانه‌ای و یا صرفا یک همایش بین‌المللی علمی نخواهد بود.

ارسال ۳۲۸ طرح در ۱۸ گروه تخصصی به جشنواره سی و سوم 
وی یادآور شد: فراخوان پذیرش طرح‌ها در سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در فروردین ماه اعلام و آغاز شد و در مهر ماه خاتمه یافت.
الیاسی گفت: خوارزمی در این دوره در محورهای اصلی پژوهش های کاربردی، بنیادی، طرح‌های توسعه‌ای، اختراع و نوآوری در ۱۸ گروه تخصصی برگزار شده است و در این دوره ۲۰۳ طرح داخلی، ۱۲۵ طرح از ۳۵ کشور خارجی برای حضور ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۸ طرح به هیات داوران جشنواره  پیشنهاد شد.
وی افزود: هیات داوران که بالاترین رکن علمی و تخصصی جشنواره هستند ۱۰ طرح داخلی و ۴ طرح خارجی از کشورهای استرالیا، چک،کره جنوبی و یک طرح مقیم خارج از کشور را به عنوان برگزیدگان سی و سومین جشنواره خوارزمی معرفی کردند.

  پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه امیرکبیر معرفی شدند

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)