برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ورزش معلولان گزینه روی میز پژوهشگاه تربیت بدنی

امروز، ۲۶ مهر ماه روز تربیت بدنی و ورزش است که بهانه خوبی است تا ارزیابی از وضعیت اهمیت ورزش در بین مردم جامعه به خصوص ورزش معلولان داشته باشیم که پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با توجه به ماهیت پژوهشی بهترین گزینه این ارزیابی است.

علی شریف نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده تخصیص هزینه برای ورزش از سوی مردم بسیار پایین آمده است و در اولویت های آنها نیست اما باید بدانیم که ورزش نیاز به هزینه زیادی ندارد. ورزش بخش های مختلفی دارد که می توان بدون هزینه فعالیت بدنی داشت.

رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با تاکید بر اینکه نیاز بسیار اساسی داریم تا به ورزش معلولان توجه ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: حتی در جامعه و سطوح شهر نیز زیر ساخت های لازم برای زندگی معلولان نیست. باید به افراد معلول در جامعه توجه ویژه شود و آنها را نادیده نگیریم.

شریف نژاد اظهار داشت: یک کار پژوهشی کاربردی-تحلیلی در حوزه ورزش افراد خاص در حال انجام است که محتوای آن در اختیار نهادهای ذی ربط قرار می گیرد.

بی تحرکی مرگ خاموش است

وی با اشاره به اینکه مردم نسبت به انجام ورزش بی توجه هستند، گفت: در سطح عمومی جامعه ما نیاز به آماده سازی زیر ساخت هایی داریم تا امکانات لازم در اختیار مردم جامعه برای انجام فعالیت های ورزشی باشد.

شریف نژاد در خصوص اینکه چگونه می توان استقبال جامعه را نسبت به ورزش افزایش داد، اظهار داشت: موضوع زیر ساخت بخشی از این مسئله است اما نیاز است فرهنگ سازی لازم انجام شود تا مردم آگاهی لازم را در خصوص فواید ورزش داشته باشند.

  امکان شرکت داوطلبان مبتلا به کرونا در کنکور دکتری و کارشناسی ارشد فراهم شد

رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی عنوان کرد: در جوامع پیشرفته به دلیل اینکه فرهنگ سازی لازم انجام شد است مشاهده می کنیم که افراد با کمترین امکانات به ورزش می پردازند زیرا جامعه آگاهی و دانش لازم را نسبت به ورزش و فعالیت های بدنی دارند.

شریف نژاد با بیان اینکه در حال حاضر زیر ساخت های ورزش در کشور ما دارای رشد مناسبی است، تصریح کرد: مسئله مهمتر آگاه سازی مردم در زمینه تاثیرات فعالیت های بدنی است. در دنیا ثابت شده است که بی تحرکی مرگ خاموش است و نیاز به اطلاع رسانی است تا جامعه شادابی و پویایی داشته باشد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)