برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

خدمات توسعه فنی محصولات دانش‌بنیان عرضه شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در گام اول این طرح، شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات، مواد شیمیایی و پلیمری و شرکت‌های حوزه گاز، نفت و پتروشیمی، می‌توانند از خدمات توسعه فنی محصولات بهره‌مند شوند. 

بسیاری از شرکت‌ها در مسیر تولید محصولات خود با موانع فنی مواجه می شوند بر این مبنا خدمت مشاوره توسعه فنی محصولات در حوزه‌های مختلف این امکان را برای شرکت‌ها فراهم کرده است که به صورت رایگان از طریق جلسات مشاوره با کارشناسان، ابهامات خود را رفع کنند.

بسیاری اوقات در خطوط تولید چالش‌های جدی به وجود می‌آید یا آنکه در انتخاب و نحوه بومی‌سازی فناوری برای تولید محصول جدید، سردرگمی و ابهام ایجاد می‌شود، مدیران و کارشناسان شرکت‌های دانش‌بنیان در اینگونه مواقع به تحقیق و پژوهش در منابعی همچون اینترنت و پایگاه‌های داده متوصل می‌شوند و یا آنکه با اساتید دانشگاهی مشورت می‌کنند،  با این همه بعید به نظر می‌رسد که مسئله پیچیده توسعه فنی محصولات با اینگونه راه‌حلها حل شود. زیرا ارتقاء فناوری محصولات به دانش عملی و تجربه بالا نیاز دارد و معمولاً صاحبان این‌گونه فناوری‌ها، علاقه‌ای ندارند تا آن را به راحتی و به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار دهند.

بخش عمده‌ای از این دانش و تخصص در واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) شرکت‌ها به‌وجود می‌آید. به همین خاطر کمک گرفتن از افراد متخصصی که تجربه عملی کار با این‌گونه فناوری‌ها را در واحدهای تولیدی و صنعتی دارند، بهترین راه‌حل ممکن به نظر می‌رسد.

بر اساس چهارچوب‌های تعیین شده، شرکت‌های دانش‌بنیانی که در این زمینه به کمک و مشاوره نیاز دارند، درخواست خود را مطرح می‌کنند، این درخواست به ارزیابان خبره‌ای که با مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان همکاری می‌کنند، ارجاع داده می‌شود،  این مشاوران خبره نیز در تعامل با شرکت دانش‌بنیان سعی می‌کنند با ارزیابی میدانی و برآورد ظرفیت و توان این شرکت، بهترین راه حل فناورانه را در خصوص توسعه فنی محصولات دانش‌بنیان به این شرکت عرضه کنند.

  فراخوان اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده مطالعات فرهنگی منتشر شد

شرکت‌ها و فعالان فناور علاقه‌مند به استفاده از این بسته خدمتی می‌توانند، برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه‌های وابسته به مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مراجعه کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)