برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

امضای ۴ تفاهم‌نامه برای توسعه فناوری تجهیزات و مواد آزمایشگاهی

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انعقاد تفاهم نامه با صنعت بومی سازی مواد غیرفلزی (ساصد) و امضای تفاهم نامه با مرکز متالورژی دانشگاه آزاد واحد زنجان در راستای توسعه فناوری در این حوزه و برقراری ارتباط با صنایع بزرگ، از جمله تفاهم نامه هایی است که با کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار تجهیزات آزمایشگاهی انجام شده است.

همچنین با رایزنی و امضای تفاهم نامه با برخی واحدهای بزرگ فعال در حوزه باتری سازی نسبت به ایجاد یک کنسرسیوم بزرگ در حوزه فناوری باتری اقدام شد تا زمینه همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و صنایع بزرگ این حوزه فراهم شود.

با توجه به ظرفیت‌های صادراتی قابل توجه در صنعت تجهیزات و مواد آزمایشگاهی کشور، شرکت‌های فعال در این حوزه همواره درخواست داشته‌اند تا زمینه صادرات این محصولات به خارج از کشور تسهیل شود. در این راستا این کانون با بررسی و امکان سنجی بازار کشورهای سوریه و آذربایجان برای ورود شرکت‌های فناور زیرمجموعه کانون به این مقاصد صادراتی گام برداشت. بر اساس نتایج این امکان سنجی، شرکت‌های زیرمجموعه این کانون اطلاعات دقیقی از نیازهای این کشورها و چگونگی تعامل با خریداران بین‌المللی را دریافت کردند.

امضای تفاهم نامه با مرکز نوآوری شهرداری تهران نیز دیگر اقدام این کانون است که برای توسعه هر چه بیشتر تعامل و همکاری با مدیریت شهری صورت گرفته است.

برگزاری نمایشگاه نفت، نانو، تجهیزات راهبردی و مواد در ماه های آینده 

با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزاری رویدادهای کارآفرینانه برای ترغیب هر چه بیشتر فعالان فناور است، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت با  صندوق نوآوری و شکوفایی به توافق رسید تا در سال جاری ۴ رویداد کارآفرینی برگزار کند.

  سیستم ایمنی با افسردگی مقابله می‌کند

برگزاری نمایشگاه در ۴ حوزه مختلف نفت، نانو، تجهیزات راهبردی و مواد، از جمله اهدافی است که این کانون برای ماه‌های پیش‌رو تعیین کرده است. ایجاد مرکز نوآوری تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت نیز از جمله برنامه‌های کانون است که در صورت تحقق می‌تواند تحرک قابل توجهی در زیست‌بوم نوآوری این رشته ایجاد کند.

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با تشکیل کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حوزه‌های مختلفی مانند رنگ و رزین، پسماند و فناوری اطلاعات تلاش کرده است تا ارتباط قوی‌تری میان سه رکن اساسی پیشرفت در تولید (صنعت، دانشگاه، بازار) ایجاد کند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)