برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ایران به دنبال ارائه یافته‌های علمی خود به دنیا است

منصور غلامی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در سالن اجلاس سران اظهار داشت: برگزاری جشنواره خوارزمی سالهاست ارزش‌گذاری محققان ایرانی و خارجی را تشدید می‌کند.

وی ادامه داد: مجموعه علمی جمهوری اسلامی عمدتا در حوزه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، وزارت علوم و برخی حوزه‌های پژوهشی و حوزه وزارت بهداشت؛ در جهت کاربست علوم و تبدیل به فناوری و به کارگیری فناوری‌های نو برای تامین آسایش و صلح در دنیا تلاش می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: نوآوری‌هایی که در کشور اتفاق افتاده، جایگاه بسیار خوبی برای محققان ما در دنیا فراهم کرده است. حضور جمهوری اسلامی در محامع علمی دنیا در راستای مرزهای دانش و ارائه یافته‌های علمی نشان از موفقیت جامعه علمی و توسعه جایگاه علم و فناوری در جمهوری اسلامی است.

غلامی اظهار داشت: حاصل هماهنگی‌های علمی، همکاری‌های مشترک پژوهشی و انجام پروژه‌های متعدد و انتشار مقالات متعدد بین محققان ایرانی و خارجی تربیت نیروی متخصص و جوان است.

وی تصریح کرد: همکاری بین دانشمندان ایرانی و خارجی زمینه ساز صلح، دوستی و تبادلات فکری بین مجامع مختلف دنیا است و لذا ایران در برنامه‌های توسعه علمی،  ارتباطات بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارد.

وزیر علوم عنوان کرد: جمعیت جوان کشور ما ظرفیت بسیار بالایی در زمینه کاربست یافته های علمی فراهم کرده است.

غلامی افزود: باتوجه به یافته‌های اخیر علمی نیازمندی‌های بسیاری در داخل رفع و تامین شده و علاوه بر آن جزو یافته‌های دانش بشری نیز تلقی می‌شود و دستاوردی برای صلح بشری است.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با حضور رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت و معاونین وزیر علوم در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.

  مسیر گردشگری آرامگاه فردوسی به ارگ کهن‌دژ توس در مشهد افتتاح شد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)