برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تشدید نظارت بر بازار روغن و برنج برای مقابله با گران‌فروشی

«عباس تابش» امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه واردات روغن خام با مشکل تخصیص ارز مواجه است، تاکیدکرد: مقرر شده تا بانک مرکزی برای رفع این مشکل اقدام کند تا فعالیت کارخانه های مربوطه از سر گرفته شود.
وی درخصوص افزایش قیمت برنج، افزود: با توجه به اینکه اکنون کالاهای اساسی به صورت اعتباری نیز از گمرک ترخیص می‌شوند، واردات برنج می‌تواند در ثبات قیمت این محصول تاثیرگذار شود.
به گفته این مقام مسوول، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با همه توان و به صورت برخط با هرگونه احتکار و گران‌فروشی برخورد خواهد کرد.

افزایش قیمت گوشت قرمز 
تابش درخصوص افزایش قیمت گوشت، یادآوری‌کرد: این محصول در بخش تولید داخلی، از جمله کالاهایی است که به صورت رسمی قیمت‌گذاری نمی‌شود و قیمت آن تابع عرضه و تقاضا است.
وی افزود: باخبر شده‌ایم که در برخی استان‌ها از خروج دام زنده جلوگیری شده و همین مساله به گرانی گوشت دامن زده است، اما امروز با تشکیل کمیته ای در حال بررسی و حل این مشکل هستیم.

بازرسان برای تشدید نظارت‌ها تجهیز می‌شوند
تابش با بیان اینکه هوشمندسازی و هدفمندسازی بازرسی‌ها در دستور کار قرار گرفته، تاکیدکرد: بر همین اساس نظارت بازرسان بر سامانه‌ها متمرکز شده است تا حلقه‌های قبل از خرده‌فروشی مانند مبادی تولید، انبارهای بزرگ و پرتردد، عمده‌فروشی‌ها، بنکداری‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مورد توجه و نظارت بیشتر قرار بگیرند.
به گفته وی، براساس قانون نظام صنفی، موضوع خودکنترلی اتاق اصناف بر کسبه و خرده‌فروشی‌ها باید در دستور نظارتی این بخش قرار بگیرد و مبادی پیش از آن نیز اکنون با استفاده از ظرفیت سامانه‌های موجود مورد توجه بازرسان سازمان حمایت قرار دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان‌کرد: همه بازرسان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از روز شنبه آینده (دهم آبان‌ماه) به سخت‌افزارهای لازم تجهیز می‌شوند تا به صورت برخط، میزان شفافیت انبارها را بررسی کنند و از سوی دیگر در صورت مشاهده تخلف، پرونده‌ای را در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سیمبا) تشکیل داده و به تعزیرات ارسال کنند.
فعالیت ۵۲۰ هزار مرکز نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها
رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه با اشاره به ۵۲۰ هزار مرکز نگهداری کالا که در سامانه جامع انبارها به ثبت رسیده، خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه اکنون فقط از بخشی از این سامانه استفاده می‌شود ، شناسایی و بررسی میزان خروجی و ورودی انبارها مورد توجه است تا انبارها با شفافیت کافی به فعالیت خود ادامه دهند.

  سامانه پرسشنامه‌ساز برای تسهیل فرایند پژوهش راه‌اندازی شد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)